Friday, July 16, 2010

PEREMPUAN CANTIK.....NASIBNYA TAK SECANTIK PARASNYA???

Cantiknyaaaaa.............. jelita sungguh!!! Hidung mancung bak seludang........ pipi pauh dilayang, bibir bagai limau seulas, gigi bak mutiara, pinggang ramping bagaikan kerengge, alis matanya lentik............

Senang cerita... memang cantik gila lah!!!!!!!!!!!!!! Ibaratnya kalau dia lalu depan uoll (yg lelaki) akan tertoleh la 3 kali.  Kalau perempuan yg nampak pun akan tertoleh..... TAPI tertoleh dgn perasaan jelous yg amatlah.



TAPI............. kesiannnn............

Betul ke orang kata............ perempuan cantik ni nasibnya tak secantik parasnya???? Ada la someone mengeluh dengan I macam tu......... sebab rumahtangga yang diharap hingga ke petang tak sebahagia mana. Kahwin kahwin cerai.... kawin lagi cerai........ kesiannnn........ sampai dah fobia dah dia.

Satu kes lagi pulak........... ada la sorang kawan I ni.......... cantik sungguh!!!! Kalau I berdiri depan dia, I ni masuk tiang yang ke 100 agaknya......... hahaha............ tapi kan...... kesian..... sebab dia tak dapat nak bercalling2 sesuka ati... kat rumah pun tak de talian2 telefon ni, internet semua ni memang takde.... nak berFB pun jgn harap la........apatah lagi nak berblog... pendek kata dah umpama terputus dari dunia luar... (dah macam pelajar AF pulak.)........segalanya berlaku  maybe pasal hubbynya kuat cemburu la kot..... gitu la ceritanya.

Satu kes lagi......... ada la sorang minah ni.... orangnya memang sgt jelita.... putih melepak orangnya... pendek kata, time kitorg tgh malap2nya ketika itu...... dia sorang je la yg paling putih gebu. Tapi dengar ceritanya dah dilarikan orang ke luar negara (ke Lombok diorang kata)..... kesiann... kenapa ya? Terkena ilmu pengasih gamaknya?.

Gitu la ceritanya puan2......... kesian sungguh perempuan2 cantik itu.........  Maka bersyukurlah kalau kita tak berapa nak cantik sgt.


bulu mata yang lentik? mcm ni ke??

Amacam? I tau la anda semua memang cantikkk.......... tapi setuju tak dgn pendapat kawan I tadi? Benarkah perempuan cantik ni nasibnya tak secantik parasnya?? Anda sendiri sebagai perempuan cantik bagaimana.... err dari kacamata anda sendiri, adakah setuju dgn pendapat ini?? Kakakaka.... mana ada org nak mengaku dirinya cantik kan???











6 comments:

  1. cantik di mara orang tak semestinya cantik di mata kita kan..apa pun syukurlah dengan apa yang dianugerahkan pada kita. Mana boleh semua nak dapatkan...cantik...pandai...kaya...bahagia...pandai masak.....menjahit...berkerjaya....dan yag sebagainya

    ReplyDelete
  2. Fuh bahaya..
    Nasib baik saya yang kacak dan bergaya ni tak dilarikan orang..hihi

    5 Fakta Tentang Google yang Jarang anda dengar

    ReplyDelete
  3. Betul tu Mama...kecantikan itu subjektif dan manusia tiada yg sempurna kerana yg sempurna hanya la diri-Nya.

    PKE ~ ketawa saya membaca komen awak ni.. hahahaha... betul2...nasib baik awak tak dilarikan org mcm kawan kami tu..dilarikan ke seberang...kesian dia kan?

    ReplyDelete
  4. tu la..
    beruntung saya..kesian kawan awak..

    lain kali,ckap dengan semua kawan awak.,jadi kacak k..,jangan jadi cantik..hihi
    kli cantik kena dilarikan org.,
    kalau kacak selamat sikit..huhu

    ReplyDelete
  5. menakutkan betul bulu mata tu miss mirror..
    cantik luaran sahaja tak cukup..paling penting hatinya cantik dan bersih kan miss mirror..mmg betul, tidak semestinya kecantikan itu membawa kebahagiaan

    ReplyDelete
  6. PKE ~ insyaAllah saya akan pesan pd miss world2 tu semua.

    MummyShane ~ lagi pjg bulu mata lg cantik... hehehe. ya betul3... kecantikan kena seiring luaran & dalaman.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...