Sunday, October 24, 2010

Cara Scan Aura Dlm Diri Sendiri

Melihat Aura Diri Sendiri

Letakkanlah cermin besar dihadapan kita. CERMIN....ingat ya... CERMIN...ingat cermin ingat diri I. Duduklah dengan tenang.  Sediakan latar belakang dinding berwarna putih dan penerangan berupa lampu neon. Tariklah nafas sebanyak mungkin dan tahanlah selama mungkin. Ulangilah sebanyak 5 kali. Tataplah bayangan diri kita yang ada di cermin. Mirror mirror on the wall!!!!

Pandangan mata terus fokus pada keliling kepala yg berlatar belakangkan tembok tadi...jgn fokus pada badan maupun bayangan badan kita. Setelah pandangan mata kita terfokus, maka perlahan-lahan dari kepala dan bahu akan keluar cahaya aura kita. Sinar yang pertama kali kita lihat biasanya warna putih. Putih ini biasanya bukan merupakan warna aura kita yang sesungguhnya. Pandang terus sampai kita melihat warna lain yang tidak berubah.  

I pun bukan pakar.... cuba2 je la sendiri ye... kalau menjadik tu kira bernasib baik, kalau tak menjadi jgn salahkan I.
  

Tentang maksud-maksud warna2 aura - terlalu banyak.... malas nak taip... so GOOGLE la sendiri :D ........ sorry!!

Bila dah mahir.. boleh la kita melihat aura orang lain pula..... ha senang nanti kita nak menimbang-nimbang sama ada sesuai ke tak orang tu dijadikan menantu, nak jadikan awek ke, nak interview pekerja ke....

Oh ya, selain tu, I nak cerita tentang artis2 kita yg ada aura "wajah wanita2 ala2 bijak"...... sebenarnya ini bukan pendapat dari sanubari I pun...

I belum habis google lagi untuk mengesan tahap2" aura pandai" dlm diri artis2 kat Malaysia ni... Bagi I, allahyarham Sudirman memang nampak keintelekkannya... begitu juga Allahyarham Tan Sri P.Ramlee.... yang lain2 nanti I telek lagi ya...

Ok la..... ini la antara artis-artis yang dikatakan ada wajah pandai menurut individu-individu di sekeliling I.....



Wardina dikatakan bijak oleh kawan I.... oic... dia
memang keletah pun bila berbicara dan mampu
membincangkan apa2 jua topik...

Uolls ok tak kalau bincang pasal kereta, pasal bola? Pasal politik?
Kalau pasal baju, make up... laju je kan?
Ok takpe... blog sentiasa membantu uolls untuk uoll terus
menajamkan minda dan tak la ibarat
katak bawah tempurung!


Eja juga disenaraikan sbg dramatis yg ada "aura pandai"
pada wajah dan tingkahlakunya....oic....
oh... nanti I telek2 lagi....


Kata kawan I... Pada wajah Heliza ni terpancar "wajah pandai"....
Speknya ni kot mungkin yg menjadikan dia terlihat
sebagai budak pandai... tapi
dia memang pandai pun kan.... moga
terus kekal dgn imej bersih....


Tak kisah la apa2 pun yang tersinar dari wajah kita.... janji ada org sayang.... hehe...Ok la... nak gi shopping... nak beli strawberry..... u know what? Malam tadi ada blogger tu cakap... kalau nak GIGI YANG PUTIH.... lecekkan buah strawberry tu dan bubuh la sesudu teh soda bikarbonat dan lumur pada gigi kita.... Memang kemilau2...



7 comments:

  1. muka adah ada wajah 'pandai' tak wahai miss mirror??...

    hehehehe

    ReplyDelete
  2. Saya rasa wajah saya ni pun ada aura pandai kot hehhehe

    ReplyDelete
  3. ADAH ~ Oh course! Teman2 blogger I semua berwajah pandai! dan diserlahkan lagi melalui penulisan mereka yg matang & berilmiah...mmg menyerlahkan lg kepandaian tu. Jujur Miss Mirror mengatakan.

    NOORGIE ~ pd raut wajah seorg guru sudah pasti "kepandaian" itu terserlah... U tau tak Gee, I ada sorang kwn bergelar guru...rela beliau ni berspek (padahal tak rabun) semata2 utk kelihatan garang di mata anak muridnya. ~ I dah tuliskan ini di entry2 yg lepas dlm tajuk KARISMA. Sungguh melucukan bukan.. Luckly u mmg dah original rabun kan? Ada hikmah di baliknya tu sbb menyerlahkn lg aura pandai dlm diri u. ;)

    ReplyDelete
  4. fie nak suggest adik beradik KRU boleh akak? diorg mula dari bawah. tgk skrg, sukses!

    ReplyDelete
  5. Yes FIE - u're correct... agreed! Fie mmg pandai...Napa K.Sam boleh terlepas pandang kt diorg plak ya... tu la...arini asyik fokus kt artis pompuan je..Yg artis lelaki dilupakan plak..later Akak buat entry psl artis lelaki yg berwajah pandai plak la kan..

    ReplyDelete
  6. pandai pun boleh dilihat kat wajah ya miss mirror.3 org artis tu mmg nampak bersih je wajah mereka kan.suka tgok wajah eja

    ReplyDelete
  7. MummyShane ~ hahaha.. I pun tak berapa mahir utk menelek muka org... semua ni pendpt2 mereka yg I kenali..

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...