Wednesday, December 22, 2010

Nurul Syuhada Nurul Ain kenapa kau putus dengan dia?


Mod : zzzzzzz......... mengantuk. Boleh tak lepas ni tido lagi? (sebelum membawa budak-budak tu makan kat luar) ~ hari ni Cik Abang I bagi pelepasan untuk menggantung periuk belangga atas sebab-sebab tertentu....

Tu la sapa suruh tido lewat malam tadi? Bukannya buat apa pun..... terhendap ke sana terhendap ke sini...

1) I frust la terbaca si Nurul Syuhada dah putus cinta dengan Mejar (alamak! pesal tetiba I bleh lupa nama mantan kekasihnya tu ya?) - I baca kat sini. Aduhaiii..... I plak yang sedih tak pepasal. Mana la kita tau masalah mereka tu kan.

Dulu-dulu pun time I masih hingusan... I selalu sedih bila pasangan artis yang I rasa macam sesuaiiiii sangat (sama cantik, sama padan) tapi akhirnya putus di tengah jalan. Eh nak kena sebut ke nama mereka tu? Hmmm tak payah la kot.... tak pepasal plak I kena saman karang.... dah la memasing dah beranak pinak sekarang. Ya la.... dah takde jodoh kan... nak buat macam mana.

2) Pastu I baca kisah Jawa Ponorogo ni di Berita Harian...

"Keunikan lain mereka ialah sikap lemah lembut dan berbudi bahasa dalam kebanyakan urusan. Tidak sah bertandang tanpa hidangan sekurang-kurangnya air kosong. Seperti peringatan rakan Jawa lain yang mengetahui misi Misteri Etnik mendekati masyarakat itu kali ini, jangan sekali-kali menolak hidangan jika berkunjung ke rumah orang Jawa terutama Ponorogo kerana budaya mereka memastikan tetamu tidak pulang tanpa tekak dibasahkan dulu.... berita penuh sila rujuk sini.

3) Pastu I baca plak kisah kehidupan wanita-wanita cantik yang akhirnya hidup dalam kemerunduman di hari tuanya walaupun pernah hidup mewah, kereta mewah akibat tersalah langkah.... yang ni tak bleh la I share dengan uoll... sebab isunya agak sensitif sikit even I pun tak tau siapa mereka yang dimaksudkan (artis ke entah sapa tah) dan entah betul ke tak cerita tersebut... tetapi terinsaf plak I membacanya (walaupun I tak cantik). Cuma moralnya ialah : Sementara uoll masih cantik ni wahai gadis-gadis, pandai-pandailah bawak diri..... simpan la duit.... beringat untuk hari tua. Hidup ini ibarat roda-roda. Dulu senang belum tentu senang selama-lamanya.


Catatan untuk Yatie TIJB ~ sorry la... aku baru terperasan email ko tu semalam... baca tau! Aku dah reply.

11 comments:

  1. Mungkin ada rahmatnya mereka tidak bersama... Biar putus sekarang jgn putus lepas kawin.

    ReplyDelete
  2. MS BUBBLES ~ ha tu la... tetiba bleh blurr plak nk sebut nama dia.

    ANIS ~ absolutely right!

    ReplyDelete
  3. mungkin diorang sesuai berkawan bukan menjalin hubungan istimewa sepasang kekasih....

    ReplyDelete
  4. Zai ~ Semoga ada jodoh buat mereka... ala... baru putus cinta, kan boleh sambung semula. ;)

    ReplyDelete
  5. Tadi ptg mcm prasan ade worang tu gi Jusco.. ker salah worang?
    Shopping apa?...

    ReplyDelete
  6. SP.... heeeee salah org!!! Hahahaha... hmmm "worang" tu pakai baju warna apa?

    ReplyDelete
  7. Kitorang kat Rasamas td... then gi windows shopping kat dlm tuh... layan anaks... then balik... x lama pon kat sana...

    ReplyDelete
  8. oic... Rasamas rupa2nya... Kami mmg ada lalu kt sana.. tp anak bujang merengek nk mkn kt Kenny Rogers... I layankan je la.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...