Friday, May 2, 2014

Tak Pandai Tapi Berjaya Dan Hidupnya Berkat?. Kenapa ye?

Pada hari Jumaat ada satu saat di mana apabila kita berdoa...  doa kita makbul,   jadi mengambil kesempatan ini  Mama ingin mendoakan moga permata hati Mama si  Ain dipermudahkan segalanya dan mendapat kejayaan paling cemerlang dan dpt result THE BEST IN THE WORLD dlm semua subjek yg dipelajarinya. Dah sukses nt bawak Mama ngan Abah jenjalan keliling dunia tau.... Mama nak gi PARIS!!.   Haha... Aamiin ya rabbal alamin...  (begitu juga anak2 Mama yg lain...tapi kali ni special sikit untuk Ain sbb dia yg request semalam).  





Nak keberkatan hidup.... mmg kena buat baik pada ibu bapa Dik Non.  Pandai2 la bodek emak  ye bila dah dekat exam.  Kalau ibu masih ada... satu bonus untuk kita sbb beliau boleh mendoakan kita dan doa mereka makbul.   Terdetik rasa geram je di hati ibu akibat sikap2 kita, Allah tarik nikmat untuk kita sikit2.     Baik2 pandai, dpt result sebaliknya, baik2 kaya... termuflis.... nauzubillahiminzalik.   




"Sebab tu kan... ada kan kita nampak, seseorg tu nampak hidup sempurna je,  dipermudahkan jodoh, keja pun ok  (padahal bukan ler pandai sgt pun). Org ingat, dia guna mandrem ke cepat nau naik pangkat.  Rupa2nya berkat doa ibu, taat pada ibu.   Sebaliknya pula, ada yg baik2 hebat, tetiba hidupnya merundum... kaji punya kaji.. rupa2nya selalu melawan cakap ibu".




Itu kisah lain... ni pulak kisah yg lain..... tapi bersangkut paut dgn kisah seorang anak dan ibu.   Semalam dpt link tu dari member FB, cepat2 aku tepon Mak aku sbb insaf... hahahaha.     Baca kat belog ni ye... Aku Anak Derhaka.     Thank Arief berkongsi cerita.... insaf Ahkak.






3 comments:

  1. Bagus nya n3 ni.insaf diri...mak kita dh tk de, ada ibu mertua jer..lma tk tgok..duk dkt je..

    suami kerap jguk, knor tk ikut..menantu bz jer...

    ReplyDelete
  2. yup betul... berkatnya doa seorang ibu

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.