Saturday, August 20, 2016

Duit Bertukar Daun (Misteri Nusantara)

Assalamualaikum..

2 hari lepas kot abang ex-schoolmate ai hilang sampai masuk paper.  Kami 1 gang wassap ni sama2 risau.  Apa taknya selalu yg hilang ni berakhir dgn tragedi.

Kesian kawan ai dah tak keruan sedihnya.. dgn emaknya lagi yg masih terlantar kat hospital masa tu.

Rupa2nya ada misteri nusantara di sebalik kejadian kehilangan.

Lepas balik dari hospital BP (jenguk emak
sakit).
Si abang ni ada menumpangkan "seorang wanita dan anak" nun kat Peserai tu... area2 Pt Simin....


Then pompuan tu bagi duit..


Nak tau apa rupa2nya yg berlaku pada duit tu?.     Scroll down!



Duit bertukar daun!.  (Dlm keta penuh daun).


Kisah "tumpang menumpang wanita misteri" ni mengingatkan kami pada episod belasan tahun yg lampau. Time tu Ain baru 3 tahun kot.

Hujan lebat kat area perkampungan Pontian.  Kami nak balik ke Jb.. dari kampung masa tu.   Seorang wanita tua bersama kanak2 menahan keta kami.

Since anak kami pun baru sorang.. keta pun tak la penuh sgt. Ain duduk seat belakang masa tu.

Tapi alhamdulillah takde apa yg berlaku.. alhamdulillah ler...cuma yg menjadi tanda tanya hingga skg.. siapa gerangan wanita itu dan kenapa lokasi yg dia minta turunkan  bukan perumahan orang.. tapi semak samun.

Sebelum turun.. beliau ada menawarkan kunyit segar.. tapi kami menolak sbb kesian.  Gamaknya kalau kami ambik kunyit tu..  kot2 jadi mcm abg kwn ai ni..  Tersesat arah.  Euww!.

 Hingga kini tiap kali lalu kawasan tu.. kami pasti teringat2.


nota  :

Penceritaan di atas adalah atas izin si adik dgn harapan moga jadi pengajaran buat semua.  Baik2 tau dlm perjalanan... especially dlm kegelapan...di kawasan2 keras.. 😈😈😈..
πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒ




2 comments:

  1. mmg misteri laa.. semoga abang nnya dijumpai semula

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abgnya dah ditemui semula.. kalau tidak.. masakan kami dpt cerita tentang duit yg bertukar daun tu.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...