Sunday, September 15, 2013

Kalau Iman Belum Cukup Kuat Di Dada, Tak Usah la Nak Add Fren Kekasih Lama

"Sam.... tolonglah aku Sam!!!".   

Korang rasa bunyi apa tu?.   Wanita sedang dirompak?.

"Sam.... kau tolonglah marah aku ni....".   Rayunya lagi.

Sah!.   Kalau dah suruh aku marah tu, maksudnya.... ada la tu perangai pelik2 yg dia dah TERbuat.  Sebagai insan yg dah lama makan garam bekilo2, Makcik dah dapat agak dah apa yg bakal keluar dari mulut  hasil ketukan keyboard "wanita itu".    Mesti dia ada wat "skandal" dgn xboprennya.





Makcik sangkakan message ni dari kawan yg itu ari, rupa2nya dari kawan yg lain pulak,  yg tidak pernah Makcik sangka2..   terperanjat Makcik!.  Sebaik2 kau, akhirnya tersungkur oleh bisikan iblis...   astagfirllahalazimmm..... jahat sungguh iblis itu, sampai ati mengacau ramai kawan2 Makcik!.   Takpe... sib baik belum terlanjur lebih jauh... (eh apa yg aku merepek ni?).

Sahabatku, kat donia ni... sempat la Makcik nak menolong kau...(setakat "mentarbiah" dan "tolong marah", walau diri Makcik pun tak sesempurna mana, I'm human, I'm not perfect.... tapi bayangkan kalau dah kat akhirat nanti cemana Makcik nak tolong.  Syurga kau di bawah tapak kaki suami kau, biar siapa pun keadaan diri dia.  Gini je la ye, buat pedoman "Makcik2" kat luar sana... dan kepada diri Makcik sendiri... kalau iman belum cukup kuat di dada, kita tok sah la add fren bopren lama kita.  Itu je pesanan Makcik..  Unless kalau masing2 dah bahagia dgn rumahtangga masing2 atau pun dah menyombong antara satu sama lain.



"Past is a nice place to visit, but CERTAINLY not a nice place to stay"

Dengar sini, Makcik  ada pernah terbaca pengakuan seorang laki-laki...  inilah hakikat di balik tabir maya, sama2 la kita renung2kannya sbg penginsafan diri.

"Aku ada add fren ramai makwe2 lama aku.... tapi tak seorang pun yg aku pandang  cantik lagi  di mata aku, yg dulu cantik2 pun semua dah tua2, gendut2... bini aku jugak yg tetap paling  cantik".

Ish ish ish.... tergamak ckp cenggitu, jadi maksudnya.... tidak dpt disangkal, mungkin ayat2 beliau ni mewakili lelaki2 bersuami di luar sana (yg selalu memuji kalian/kita cantik.. padahal dlm hati)...   siapa tau kan?.   Jadi, sampai bila harus berhalusinasi dgn masa silam?.



p/s :    Skrg ni lagi la menyeramkan....... boleh dipenjara 5 taun kalau mengganggu rumahtangga orang!.  :D.
Jgn wassup2 gambar l***h dah la ye.  LOL...     Jgn marah no.. abih kau jugak yg ritu suruh Makcik marah.




6 comments:

  1. hahahaaa... mcm2 la kwn2 makcik ni...
    doakan je la kwn makcik tu sedar diri ye.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...... tua2 keladi pulak kwn kita ni ye Mei.
      Rumah kata pegi, kubur kata mari..

      Delete
  2. amboi...terasa kita makcik... ye la.... ye la..... kubur kata mari...

    ko ckp pasal keladi ni...ishhh kemecer lak aku... dah lama x makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kau terasa sgt tu pesal?. Org crita pasal kwn kita tu.... Ke kau pun sama???. kwang kwang kwang.

      Delete
  3. x la aku terasa yg kubur kata mari tu je... ye la kita ni kan dah 4s... hahaaa... (ayat cover ni)

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.