Thursday, September 5, 2013

Semuanya happy ending...

Selama berblogging, mmg banyak cerita ceriti tentang sahabat2 sejatiku yg pernah aku masukkan kat sini.  Ada yg kutulis atas permintaan mereka sendiri, ada yg tanpa izin langsung (tapi idak la sampai mengaibkan dgn menyebut nama) tapi niat tetap satu... sekadar ingin membantu sekadar yg termampu ataupun sbg pengajaran buat pembaca2 atau sekadar suka suki menulis sbg luahan rasa.


                     
Mari kita tengok apa sudahnya yg terjadi kepada Makcik2 tersebut, check it oudd!!!.


1) Pn A yg ketandusan idea meniaga spt  dlm entry hari ni nampaknya dah pun hampir2 berpenghujung.     Beliau bakal menemui jalan bahagia dgn meniaga handbag, nanti kita support bisnes dia ye puan2.

2) Pn B yg menjadi mangsa kecurangan somi  spt dlm entry ini pun dah menunjukkan tanda-tanda kembali bahagia.    Happy aku mendengar somi dia dah insaf menangis2.   Punca2 keinsafan bilamana kawan aku ni mengugut utk  bercerai fasakh sbb dah tak tahan sgt dgn perlakuan suami yg ibarat tunggul kayu di rumah sendiri, bercinta sana sini.

3)  Jadi, besar harapan aku, mudah2an Pn C yg pernah menggegarkan entry aku yg bertajuk   "dah kawin tapi sukar melupakan kekasih lama  juga telah kembali ke pangkal jalan (kejam tak ayat aku ni?. :D).  Aku tak tau apa kesudahan cerita kawan aku yg sorang ni sbb  dah lama tak jumpa dia tapi resa aku mengatakan tentu beliau dah bahagia bersama suami tercinta.



Begitulah ye Puan2, org yg menangis.... tak kan la selama2nya menangis... pasti ada bahagia di penghujung cerita.  Thanks kpd semua yg telah mendoakan "heroin2" dlm entry2 aku selama ni.  Sokongan moral anda memberikan "bateri/powerbank baru" untuk mereka kembali ceria.


Sbg balasan... jemput la makan PULUT MANGGAku yg marvelous ni.. ;)


resepi Cik Yong  - thanks Cik Yong... sedap, lemak2 berkrim.



red velvet yg "menakutkan" Shashal.... dia kata..
"Kek berdarah, tak mo makan la". LOL.
(yg ni ai beli je... dah lama dah tak buat)


9 comments:

  1. pulut mangga itu sungguh mengiurrrrkan lah MM...

    ReplyDelete
  2. MENANGIS tak semestinya insaf,
    itu kadang2nya hanya satu muslihat
    Terlalu banyak bukti untuk dipaparkan.
    Terutama yg sudah sebati dgn satu-satu kebejatan.

    Namun jika benar spt yg disenaraikan
    Kembalilah kepada Jalan Allah
    Dialah penyelamat kepada semua kekusutan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pn B (yg pasti kau tak kenal langsung orgnya) pun ada menyuarakan kegusaran andai itu sekadar lakonan sominya semata, tapi sama2 la kita mendoakan moga rumahtangga mereka dpt diselamatkan.

      Delete
  3. Tumpang gembira dengan kesudahan diorang yg terlibat... macam ni yang kita mahukan... semoga dijauhkan masalah dan sentiasa dapat panduan...

    bagus ada rakan macam sam ni.....

    ReplyDelete
  4. kek berdarah..cantik juga nama tu..tapi sedapkan...

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.