Sunday, September 21, 2014

Sehebat Mana Anda Dapat "Recall" Memory Silam? (13 gambar sekitar JB)

Kawan aku kata...  memory aku ni kuat 
kalau nak dibanding dgn dirinya..
Banyak memory silam yg aku masih ingat hingga kini..
Nama2 kawan... nama2 guru..
kenangan2 zmn persekolahan..


Sebenarnya bukan apa Dik Non..
Takde apa yg peliknya pun..
Selain aku memang memiliki "kuasa magic".. (kah kah kah.. gurau je)
Memory yg pahit sebenarnya sukar dilupakan..
diary pula sebenarnya yg banyak membantu.. 
Sebab dulu aku kan suka tulis diary..
(skrg tak lagi). Mana2 insan yg pernah ternokhtah 
nama mereka di dalam diary.. aku ingat ler..
Tapi sejujurnya.. ada juga kawan2 yg aku tros terlupa akan 
nama mereka.. niat nak google kat FB tapi terbantut bila
lupa plak nama ayah mereka..



Hmmm tapi...  kalau ada insan yg diberi kelebihan oleh-Nya
memiliki "photographic memory"... pada aku.. itu lebih SUPERB!!.
Fantastic!!.   Tau kan apa itu "photographic memory"??.  Otak 
dia macam kamera.. eh otak dia ada CCTV..
Kalau dia pegi sesuatu tempat/jalan... (walau hanya sekali)..
dia akan ingat seluruh jalan yg dia pernah  lalui itu sampai bila2..
terbayang2 kat ruangan mata dan terngiang2 kat telinga..
tak payah nak berGPS bagai..
Main redah je walau drive kat New York!.



Ok la... jom layan kegilaan aku mengupload gambar jalan2 kat 
JB ni sampai muntah..  mana la tau kalau2 dapat membantu  korang
mempertingkatkan mutu "photograph memory" korang
ke atas jalan JB yg kian pesat membangun skg ni.


Layan zassstttt!!!.


















Pssstt...  jgn bagitau Shashal tau yg tadi kitorang dating kat sini.. nanti dia nangis.



*motif entry :   biarlah rahsia.....

2 comments:

  1. Kalau saya, tak banyak memori masa kecil. Agaknya sebab banyak kali luka kepala yang buat saya mudah lupa pasal kenangan masa kecil....

    Haha.. shasal, mama makan kat Thiste tak bawa shasal tu..

    ReplyDelete
  2. Luka kepala?.
    Haha... sib baik Shashal tak baca blog Mama dia

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.