Thursday, September 18, 2014

Tip Sayangkan Isteri


Selamat pengantin baru Mira dan Atfi.
(Sekadar gmbr hiasan.. tiada kait mengait dgn entry)


Hai pembaca2 blog yg disayangi..
Seringkali kita dimomok2kan dgn episod ngeri sebuah perkahwinan. Satu perkara sering kita dgr..

"Lelaki skg.. ramai yg tak berkualiti"

"Jaga2.. pompuan skg gedik2.. suka ngorat somi org".

Sungguh negatif bunyinya.  Tak best didengar.  Tak mo la percaya sgt. Kwn2 aku.. yg lelaki majority ok je.  Sayang bini je aku tengok.  Tak tau le kwn korang.  Mmg ler.. yg tambah cawangan mmg ada.. tp ia hanya puak minority.


Kita ikuti tip kawan aku yg sorang ni ye.. Tuan Haji (bukan nama sebenar).  Beliau ada tip utk menepis godaan wanita.  Sbb tu.. walau beliau hensem.. dan tugasnya dikelilingi ribuan bunga.. bini masih 1 hingga skg. Tahniah2!!.


" Jgn buat baik sgt (dgn kwn pompuan).. cari gaduh takpe.  Biar dibenci asal bini sayang.".

Syabas!.  Moga keimanan anda dikekalkan.


p/s : no wonder le.. kwn2 aku yg lelaki2 suka cari pasal ngan aku.. asik nak gaduh je selalu. Sayang bini rupanya.






2 comments:

  1. Bagus tips ni ya.. tapi bukan ke kebanyakan lelaki idak la macam ni. Dgn bini sdiri nk bgaduh, dgn orang lain elok pulak dia?

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.