Tuesday, February 6, 2018

Aktiviti Seminggu

Banyak pix makanan arini.. sebab banyak jemputan dan banyak aktiviti masak je minggu ni. "Baju2 raya" yg konon untuk raya pun telah kupakai. 😅.



Throwback smlm ketika menghabiskan kambing2 aqiqah dari kenalan maya dgn mentransform jadi sup.  (Merah lg sbb tgh proses masak).

Tak tau lah mazhab lain kot sebab  kita, aqiqah selalunya daging2 diberi setelah dimasak dgn menu2 yg manis spt rendang manis, kicap dsbnya. BTW,  kami sangat menghargai pemberian beliau, muai kami makan 3 hari 3 mlm tak habis. Alhamdulillah.



Sekembalinya Ain dari tanahair, Masjoco Abdullah seakan2 merajuk, pegang pun tak mau dan buat2 tak kenal..  terkilan ditinggal secara berjemaah aritu.  Skg ni kalau kami ramai2 keluar, dia mula fobia.. berpusu mengekor depan pintu, takut kena tinggal.




                     
Generasi X je suka mee sanggul ni rupa2nya.  Anak2 tak berapa excited pun.  Jauh dari sangkaan.  Bersungguh padahal Mama buat.



Sedap giler kawan ai masak di hari jadi anaknya. Lauk hati pedal tempe.. dah macam menu2 "Kashmirku".

"You are so lucky Sir.. ".  Seloroh kami pada suaminya, seorang Australian.

"That's why I married her..".


Hahaha..


Terharu dengan usaha2 murni sebegini di restoran (pix atas).


6 comments:

  1. Salam sis, salam selasa lama ibu tak blog walking. Demam seminggu. haha

    Banyak aktiviti seminggu ni kan, jalan jalan makan makan

    ReplyDelete
  2. Seminggu ni makan makan saja ya mis mirror. Hehe

    ReplyDelete
  3. alaaaa.. nape belanja gambar makanan nie.. kite tengah lapar nie haaaaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. E'in - Sorry...
      Sebenarnya Kak Mirror tak tau nak buat entry apa. 😃

      Delete

Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.