Tuesday, August 15, 2023

Melbourne

"Ma...  Ain dah on the way ke airport ni (untuk balik ke Perth), tak sempatlah pegi butik LV.".  kata my daughter nun di Melbourne ketika itu.

Tiada riak kekesalan di hati ai pun atas textnya itu walau sehari sebelumnya berpesan pada dia untuk tolong tengokkan kedai2 handbag di Melbourne.  Kot manalah tahu murah berganda dari Perth boleh la ai kirim.   Mujurlah ai pun tak memberi harapan terlalu tinggi atau terbayang-bayang siang malam.   Actually dah tua-tua ni cara memandang dunia pun dah berbeza.  Ecewah!.    Tipnya mudah saja puan2..  bak kata Ustaz Wadi.. selalu-selalulah dengar ceramah tentang Syurga, nanti anda akan lihat dunia ini hanya umpama bangkai.

Sebenarnya jauh di sudut hati dengar si anak dah selamat mendarat tu pun dah cukup melegakan.    











Ok lah Mama doakan moga Ain dan adik2 berjaya mengelilingi dunia.   Teruslah istiqamah berpegang pada tali Allah walau di mana pun berada.    Sekian.  

Nota :.    Penerbangan Melbourne ke Perth lebih kurang sama je macam dari Perth balik Msia.   Bukan la dekat macam KL ke JB. 😅  Sebab selalu org salah fhm bila nak kirim2 brg bagai.


4 comments:

  1. Semoga Kak Hjh sekeluarga sentiasa dalam lindungan Illahi.. Seronok tengok gambar-gambar di luar negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin Ya Robbal Alamin. Terima kasih LZ atas doanya. Moga kita semua selalu dlm peliharaan Allah dan berbahagia di dunia & akhirat.

      Delete
  2. moga sentiasa dlm perlindungan Allah aminnnn. seronoknya dpt ke negara orang hehe :)

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.