Wednesday, October 11, 2023

Bila anda bersendirian tapi tak keseorangan

I love the concept of a personal “happy place” — somewhere we can escape the stress and constraints of everyday life and feel completely at ease. As for me, the features of a happy place is a place where people don't judge and gives us the greatest sense of comfort, relief, peace, and contentment. 




Kalau kat sini ni.. antara 'happy place' ai adalah Kings Park.   Apatah lagi bila kita acu je camera phone..  muka kita pun auto pelolez atas faktor pencahayaan dan bentuk muka bumi (tanahnya yg tinggi).   So... kita pun auto good mood bila jalan2 Kings Park walau sekadar menghirup secawan kopi (sbb makanan lain tidak dapat dipastikan halal di situ ye).   

 

sekadar gambar hiasan

Sebelum sampai Aussie, ai  dapat kad undangan kenduri rumah kawan.  Mengikut pengalaman2 yg lepas, asal balik dari kenduri rumah beliau ni balik terus insof (sebab selawat2 dan bacaan Quran yg dibaca tu memang meresap ke hati).. Tu yg ai teruja bila mendapat undangan dari Ustazah ini lagi.  Lantas ai pun bagitau ibu mentua, kalau nak join bawak lah jubah hitam sebagaimana syarat yg tertera dalam kad jemputan, tapi kalau tak de pun tak pe.. sesaja ingin menghormati majlis orang.



Ternyata ramalanku benar belaka.   Balik tu tros kami berdua insof.  (Berdua je.. sbb majlis ni untuk ladies je.  My hubby and kiddoz lepak kat rumah).  

So.. dgn ini kenduri kendara di Aussie juga dapat ai nobatkan sbg 'happy place' for me, selain Kings Park tadi tu.

So guys.. to make you happy, find one 'happy place' and go often.


P/S : A happy place is a place where you can be alone and not feel lonely.


2 comments:

  1. Apalagi saat jauh dari negara sendiri ya kak. Bisa dapat undangan kenduri seperti itu, dengan ceramah agama yg sejuk hati, pastilah mood pun jadi happy.

    Saya sendiri place yg bisa bikin saya happy, sendiri tapi tak akan kesepian, itu library kak. Saya suka sangaaat membaca, dan library is the right place. Saya bisa sendirian, quiet place tapi tak sendiri, Krn ada Orang2 lain yg 1 hobi seperti saya di sana ☺️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus tu Fanny. Membaca meluaskan pengetahuan. No wonder U juga suka menulis (blogger).

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.