Monday, October 2, 2023

Kuantan - beza masa single dan bersuami.

Tahun ni dah 2 kali ke sini (lagi).. cuma tak buat entri je.   Kuantan!.   Dibanding zaman belaja, pegi kali ni of coz la lebih best sebab dah bersuami.  Zaman2 blaja dulu tak best langsung!!. Sebab boipren pun tak ada.  Kah kah kah.

Ayat2 yang selalu ai laungkan pada hubby tiap kali menjejakkan kaki ke negeri Pahang yang aman makmur dan rakyatnya ramah tamah dan sopan santun ini, tak kira bangsa dan agama semuanya berbudi bahasa gitchew.  Masya Allah Tabarakallah.






Buffet breakfast disediakan di hotel.






Banyak perubahan yang berlaku di bandar Kuantan ni.    Dulu2 Kompleks Teruntum tu la port favourite kami remaja2.. now ai sendiri pun confused wujud lagi entah tak?.   Sudahnya pergi ke Serambi Teruntum tempat orang berjualan snaks dan baju.  Kalau nak cari keropok2 atau sambal hitam, bleh la ke situ.






 

Kali ni tak sempat makan di Tanjung Lumpur sebaliknya makan lempeng area2 Bukit Sekilau lah tu kot?.    Best juga.  Sebelumnya jalan2 di Pasar Malam sebelah Bus Stand Kerang.  Sedap2 pula jualan mereka, rasa macam nak borong semua. 




Tak sempat ke Teluk Cempedak yang menyimpan seribu kenangan dengan bestie.. yang kini telah pun dijemput Illahi.   Dulu kat sana ada kerang bakar favourite dan air kelapa laut afrika yg gemuk2 sedap.


4 comments:

  1. Terkadang saya suka keliru antara kuantan dan Kelantan 😄😅. Tapi 2-2 nya pun belum pernah saya datangin kak . Nanti insya allah kalo ke Malaysia lagi. Selalunya tiap ke Malaysia saya lebih sering KL dan Penang. Penang karena saya belajar di sana, KL karena sering transit tiap ke luar negara 😄.

    Nantilah nak eksplor kota2 Malaysia yang lain. Biar tak keliru lagi kalo dengar nama kotanya 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fanny - Oh lupa saya untuk menulisnya, Kuantan itu di negeri Pahang, whereas Kelantan pula negeri yg lain di pantai timur.

      Oh belajar di Penang rupa2nya. Patutlah Fanny familiar dengan banyak tempat2 di Malaysia.

      Delete
  2. Kuantan ni la tempat pertama Suami nak bawak SA..tapi x jejak lagi..pi ke CH plak hari tu..next time la..ramai kata best kat sana..especially JJCM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Happy honeymoon SA.
      Moga next time SA dan suami dpt ke Kuantan plk. Sedap2. makanan di sana.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.