Sunday, January 21, 2024

Lunch Di Restoran Sidah, Shah Alam

Lunch di Seksyen 7, Shah Alam.   Restoran Sidah.   Mungkin kalau datang sebelum pukul 12, lauk lebih meriah kot.    Masa kami sampai, kesan2 kemeriahan itu masih berbaki cuma tak banyak la yg dapat ai pilih sebab lauk2 favourite banyak yang dah menyusut.

Ai cuma makan sambal goreng Jawa dan sambal tempoyak sementara hubby order lebih banyak sikit sebab beliau lebih "kreatif" membuat pilihan meski dlm keadaan lauk pauk dah tinggal sikit.



Jika dilihat di luar bangunan ini ada tertulis menu2 kesukaan ai seperti somtam, pulut mangga dan macam2 lagi.   Tak pasti plak sama ada ianya ala carte atau cemana sebab lupa nak tanya. Mata ai dah tertumpu pada hidangan yang dah tersedia dalam dulang hidangan (buffet trays).



  

Ada pilihan pengat dan bubur.   Ai ambik bubur caca, begitu juga hubby.   Kuddos to this restaurant sebab tak menghidangkan "air boikot" sebaliknya diganti dengan air coklat tabur yang tak kurang sedapnya.




Sama ada ai dah rindu Tanah Suci  atau apa, tetiba macam ada vibes Mekah pulak bila duduk dalam ni walau pun bukan lah ada bau2 minyak atar dan seumpamanya.  Mungkin susun atur restoran ini dan lighting dia menggamit memory.




Maaf jika gambar-gambar kurang memuaskan, yang penting maksud tu 'sampai' (sampai kepada pembaca.. ececeh) dan boleh menjadi rujukan semula untuk diri sendiri di hari muka.    

Punca gambar tak berkualiti ialah :  Phone ai ni memang agak misteri, ada waktu-waktunya dia enggan bekerjasama akibat dah letih sangat kot.. banyak sangat menyimpan khazanah2 purba.    Tapi tak heran lah.. dunia je semua ni.

Just my personal opinion.  Ok bai.

2 comments:

  1. Banyak pilihan makanan siap harga mudah nak buat pilihan.

    ReplyDelete
  2. Hahahahaha, terkadang hp saya yg lama pun begitu kak. Karena itulah beberapa hari sebelum berangkat ke East Europe kemarin, saya beli dulu hp baru.supaya tak blur foto2. Tapi terlebih karena batre hp lama dah tak kuat. Nanti kena winter Belarus yg bisa cecah -22, mati pula dia 😂😂

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.