Wednesday, January 3, 2024

Makan Steak Di Hartie 95, Putrajaya

3/365.    Mari mulakan tahun baru dengan cerita yang best2 je.    So kita review menu2 di Hartie 95 Western Putrajaya, sebab sedap pulak lah steak dia ni.    I know, kalau nak lagi hebat, pegi la Menate, makan waghyu, tapi steak kat sini tak kurang hebatnya.    Daging dia berlemak dan sos dia secukup rasa.

"Aikkk!.   Bila U balik Malaysia ni Sam?".    Soalan yg bakal ditanya oleh teman-teman yg mengenali.   




Ini adalah kunjungan kali kedua ke kedai ni..  sebelumnya pegi berdua je sebab ada kerja di area tu di siang hari.  Kali ni bawa my MIL pulak tapi di malam hari.





Medan Selera di Presint 8 ni sebenarnya banyak barisan gerai.   Bertingkat2.  Sebab bawa MIL, kali ni kami naik lif, sebelumnya naik tangga.




Ternampak juga gerai lempeng dan pisang goreng, tapi untuk kedua2 kunjungan tak pernah dapat merasa, sebab nampak dah berkemas2.  Kena pegi awal sikit kot.



Masa first time pegi, ai order speghetti bolognese, hubby order steak.   Kedua menu (speghetti dan steak) alhamdulillah sesuai dengan selera kami.  Mungkin masa pegi perut tgh lapar kot. 😁


Ok.. itu saja entri untuk peminat2 western food..   Sebelum ni ada juga pegi kedai2 lain, tapi sebab kurang umphh.. malas pulak nak review.   Kekeke.     


Just my personal opinion ye.. lain orang lain selera.


5 comments:

  1. Haah ya tertanya-tanya bila makan stik ini?
    Betul kalau makanan kurang menepati selera, duduk diam-diam sahaja.

    ReplyDelete
  2. Setuju. Saya pun kalau makan di tempat yang kurang menyelerakan saya tak buat entri.

    ReplyDelete
  3. saya pun sama juga kalau tempat makan yg kurenggg, tak up entry hehe

    ReplyDelete
  4. Ammi kadang2 kalau tak sedap letak juga diblog tp tak reveal nama kedai. Sekadar menyatakan how regret i was je. Sebab pd kita mungkin tak sedap pada org lain sedap marveles menjilat jari

    ReplyDelete
  5. Kakak berarti suka bagian sirloin yaa 😄. Yg berlemak. Saya prefer tenderloin dari dulu.

    Saya tergantung mood nak menulis kalo review ttg kuliner yg tak terlalu sedap. Kalo memang ada minus poin, cukup saya tulis di IG stories . Tapi kalo sedap sangat, barulah di blog 😁

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.