Tuesday, February 27, 2024

Minum jamu di Jakarta

Kunjungan ke Indonesia ini nampaknya memberikan kesan yang sangat positif kepada anak-anak.   Terutamanya my son. Dalam satu skala dari satu hingga sepuluh, dia memberikan penilaian sepuluh. Kebahagiaannya terpancar jelas. Meskipun tidak sefanatik kakaknya dalam berbelanja,  Mr Big Boss menikmati perjalanan ini dengan caranya sendiri.  Menurutnya menu2 semua kena dengan seleranya.

Saya juga berasa sangat tenang di sini. Pelayanan yang ramah dan cuaca yang sejuk membuat fikiran rasa lapang. Alhamdulillah.  








Mula2 makan di kedai ini.  



Lepas tu, singgah minum jamu di Suwey Ora Jamu
yg bermaksud lama tak minum jamu.  (Eh! Mandai2 je ai translate, tapi rasanya betul kot?).




 Dah minum jamu terus badan rasa segar dan sambung makan megi goreng di kedai lain pula sebab di kedai Suwey Ora Jamu ni cuma jual singkong goreng saja.  (Tak ingat plak nama kedai ketiga tu.😅).   





4 comments:

  1. boleh juga diterima translate tu...cuma minum tu takde lah dalam nama kedai tu...hihihi

    ReplyDelete
  2. Betuuuul kak, artinya lama ga minum jamu 😄.

    Saya malah blm coba kedai jamu tuh. Sbnrnya suka sih Ama jamu, cuma memang di sekitar rumah saya jrg ada yg enak.

    Makanan Indonesia tak jauh beda lah dengan Malaysia, mungkin Krn itu anak kakak bisa cocok ya. Soalnya sama kayak anak saya, tiap balik Malaysia, sukaaa sangat nasi lemak lah, roti canai hahahah.

    Eh lagi musim hujan kah pas kakak kesini? Makanya agak sejuk.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fanny - Tak hujan di Jakarta tapi hujan lebat di Kawah Putih, Bandung. Tapi overall cuaca tak panas hingga kulit I pun jadi kinclong dalam gambar sebab suasana redup nyaman. 😁.


      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.