Thursday, August 1, 2024

Sarapan Berat Versi Timur Tengah

Assalamualaikum. 

Malam tadi hujan lebat, ralit melayan diri di bilik alih-alih hubby dan Mr Big Boss balik bawak biryani Somali dari Mesjid.  Ada Penceramah dari UK turun Aussie malam tadi.  Oo patut la ada makan-makan.   

Winter tahun ni tak berapa nak winter. Dunia dah nak kiamat kot agaknya.   Kekeke. Atau asbab lapisan ozon yang semakin menipis.  Wallahualam.  Cadang nak beli kasut UGG  terpaksa hold dulu sebab patern yang saya berkenan tu time sejuk beku baru selesa dipakai.  






Pagi ni panaskan semula biryani, buat sambal udang, roti nan (yg ni beli frozen je.. tak ingat plak brand apa, tapi bentuk pun mcm tak comey, malas lah nak review).   Kuah buat sendiri, ada chickpea dalam tin dan stok hot dog dlm fridge.



Versi Timur Tengah + Versi Melayu (sambal tumis udang), sesaja nak habiskan stok udang yg tinggal semangkuk dlm fridge.


Ok la.. itu je coretan pagi ni.  

2 comments:

  1. Kalau pasangan timur tengah + melayu confirm anak cantik. Ehhh tetiba je

    ReplyDelete
  2. Skr nih dah susah kali nak cari salju saat winter 🤣🤣🤣.

    Saya tuh masih hutan dengan anak bungsu akan ajak dia ke negara salju ketika winter. Tapi libur sekolah mereka hanya ada june-july dan Dec akhir.

    Pilihan saya tak banyak. Negara yg sudah mulai salju sejak nov, hanya ada sedikit. Dan biasanya mahaaaal. Krn dekat natal kan. Nak ke jepang daerah Utara, tapi terkadang pun belum turun lebat saljunya 🤣. Ntahlah kapan bisa melunasi janji ke si bungsu 😄.

    Tahun depan nak ajak dia ke Mongolia atau Harbin mungkin. Yg sudah pasti ada salju 😄

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.