Tuesday, September 24, 2024

Flight Dari KL ke Trengganu.


Pegi kali ni suspen sikit sebab Pak Supir kami tak available, jadi terpaksalah bertukar rancangan dari naik kereta  ke  naik flight melalui Kuala Lumpur - Terengganu.
 
Departure dari KLIA 2 berjalan lancar.   Walau pun cuaca agak kurang baik dan ditakut-takutkan dengan ribut.  Tapi ok2 saja.   Ikut tip ai, riangkan diri saja di atas awan dan lihat pemandangan cantik di tepi tingkap dan kiralah jumlah awan untuk hilangkan bosan. Pelbagai wajah yg boleh kita ilusikan padanya hingga terleka dan akhirnya sampai.  Tak sampai pun 1 jam.  (Oh ya jgn lupa berzikir juga).

Landing di Sultan Mahmud Airport, Terengganu... bangunan airport ni memang lawa! Berseni. Ada vibe tradisional dan moden yang bergabung cantik. Terus rasa macam dah sampai ke tempat yang penuh budaya dan warisan.






Eh!. Salah upload. Ni suasana masa kat KLIA.



Suasana paling nikmat yg Allah bagi ialah ketika kapal terbang dah mendarat. Tak kiralah pegi mana2 pun.  Rasanya semua orang pun macam tu kan?.  Terus teringat titian siratulmustaqim. Eh!. Tetiba.










Dari Trengganu ke KLIA 2, drama makin mengurang sebab laluan pedestrian lebih dekat berbanding masa pegi. Kalau penat tunggulah buggy.


Nota :   Domestik flight tiada masalah bawa minuman.  Kad Pengenalan (IC) diperlukan untuk urusan-urusan kaunter.   Luggage check sama spt international flight, masuk mesin pengimbas.  Yg buat ai lambat sebab lupa nak masukkan handphone dlm handbag dan tertinggal dlm poket. 


No comments:

Post a Comment

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.