Saturday, October 12, 2024

Akibat mengalah…

Hari tu, hubby memaksa ai untuk ngopi di Pejabat Pos BP. Padahal ai dah kata tak nak sebab Post Office tak ada jual ABC. 



Dengan langkah yang longlai tapi redho, ai pun masuk dan memesan segelas air soya dan makaroni cheese.  Hubby pula makan kek coklat dan kopi.



Tiba-tiba muncul seorang wanita selim melim. Jeng jeng jeng!!. 

Hati ai berdegup kencang… Siapakah??

“Seluas2 alam, kenapa sebelah kami juga orang ni nak duduk.”.   Bisik hati ai.

  






Ai melirik ke kanan. Eh!.  Betul ke apa yg ai nampak ni?.


“Oh My Godddd!!. Masya Allah!. Eeee bencinyaaa. Cemana ai boleh terjumpa U kat sini??”. Ayat spontan keluar dari mulut.  Sengaja sebut perkataan “benci” sebagai menandakan ia sesuatu yg tak disangka.   Sebab sebelum ni macam2 plan yg dibuat, nak travel oberseas segala bagai pun kansel.  Alih2 semudah ini Allah temukan.  

“Eh! Ya Allah”. Beliau pun terjerit sama tapi under control. Hihi.   

Dah lama kami tak jumpa. Terpisah benua. Ada pun datang beraya di rumahnya, itu pun entah tahun bila.  Tapi sepanjang ai di Aussie, beliau antara teman2 rapat yg memberikan semangat dari tanahair.   Sebab tu tiap kali anak3 ai konvo, wajah teman2 ini lah yg berlegar2 dalam kepala.

Of coz la beliau pun nampak terkejut lantas kami segera berpelukan, mengabaikan orang-orang di sekitar yang mungkin ikut terkejut tikus terdengar suara ai tadi tu. Happy rasanya dapat berjumpa semula!. Hubby pun dapat mengesan keriangan ai tu. Lantas ai pun tak lagi menyalahkannya memaksa ai minum di Cafe itu.  Kah3.  Moral of the story, dengar je lah cakap suami, pasti ada hikmahnya Puan2.


No comments:

Post a Comment

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.