Wednesday, October 23, 2024

Bila terjoin THREADS tapi tak tahu nak buat apa. 😂


Ada tak sesiapa yang macam ai?.  Join threads sekadar nak jadi NGO tak bertauliah, fefeling jadi kaunter pertanyaan di kala bosan? 😂😂. Nak buat status sendiri malas, jadi reply je lah mana-mana status yang nampak perlukan pertolongan. Kadang seronok jugak, rasa macam dapat menyumbang sesuatu kepada wanita walau pun kecil.

Teringat ada sorang ni tanya cemana nak sembuhkan diri dari kelukaan batin. Topik berat juga tu walau nampak mudah.  Bukan jenis masalah boleh settle dengan sepotong nasihat ringkas.  Apatah lagi jika bayangan pedih itu menghantuinya di mana-mana sampai menganggu perhubungan.  Tapi sebab niat baik, kita cuba jugak menjawabnya.







Itu je ai reply, tak kan ai nak tulis panjang2 pulak kat situ kan?.  😂.  Itu bukan blog. So ai sambung kat sini pulak sebab dah dirasuk hantu bebel.  

Selain itu, cara lain untuk move on  ialah melalui visualisasi, seseorang boleh membayangkan diri mereka berada dalam keadaan yang lebih baik atau menjalani kehidupan yang lebih bahagia. Ini merangsang otak untuk membentuk laluan saraf baru yang dikaitkan dengan emosi dan pengalaman positif. Ia juga disebut sebagai pemograman semula otak.


No comments:

Post a Comment

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.