Tuesday, February 27, 2018

Apa Yang Didengar Belum Tentu Seperti Disangka

Gambar apakah ini??.  Kincir angin?.
Pokok?.   Tiang letrik?. Merak?.



Suruh orang teka,  mcm lah nak bagi hadiah kan?.  Saja je..  Haha.

Begitulah kehidupan ini.
Apa yang didengar, dilihat... belum tentu seperti yg kita sangka.. kecuali kita nampak dengan mata kita sendiri.

Saya setuju dgn komen blogger Nasa dlm older post.  Belum tentu Pakcik B  (bukan nama sebenar) telah memandremkan saya, hanya Allah sahaja yg Maha Mengetahui.



Siang tadi  sengaja beli papadom sebab rindukan arwah ayah.  Dulu inilah kuih raya yg beliau suka beli.  Suddenly teringat bagaimana beliau sering membekalkan bacaan Yassin  tiap kali saya ditimpa pelbagai cabaran di zaman remaja.



Emm..  Kuat pulak kakak kau mencalling2 kawan dia, Joco.  😅. Tros hilang tumpuan Mama nak menulis.  Ok lah..  kita type off.   Inshaallah nanti kita mengarang "novel" lagi ye.









13 comments:

  1. betul lah tu
    kadang2 apa yg kita pandang belum tentu kita tahun betul atau tak
    nampak sedap pula papadom tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah
      haihhh
      rasa macam nak beli, goreng pastu makan sambil tengok drama
      hahaha

      Delete
    2. Laa siannyaa. Sorry Dik, buat org terliur plak ye. Kak Mirror pun tak sempat nak goreng lagi.. asik busy manjang.

      Delete
    3. eh tak apa
      biasa lah
      saya tengok makanan mana2 pun rasa lapar je
      hahaha

      Delete
  2. Setuju Miss Mirror, apa yang didengar belum tentu benar.. Biasanya LZ akan 'siasat' dulu sumber maklumat (kalau berkenaan diri sendiri) kalau hal orang lain, abaikan sahaja.. LZ tak mudah percaya dengan maklumat tak berasas.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Bagusnya arwah ayah sebab selalu bekalkan yasin masa ada cabaran hidup anak anak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmi - Ya. Begitulah kasih seorang ayah pada anak2nya.

      Delete
  4. Ayah yang berpaksikan agama memang memudahkan urusan keluarga. Sebab ayah kan ketua keluarga.

    Semoga anak anak lelaki kita jadi rijal sebenar untuk membimbing tanggungannya dengan baik.

    Amin

    ReplyDelete
  5. yang penting jangan melulu kan kak.. kena siasat betul-betul..

    ReplyDelete

Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.