Saturday, June 9, 2018

Keampunan Sebelum Meninggal

“Dan apa saja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu).” (QS. Asy Syuraa: 30)


Selalu ai pesan pada anak3...

"Sedari kecil ni lah, kamu harus kosongkan hati dari berbuat salah dengan sesiapa pun.  Jangan buat hal dgn orang, jangan berjanji lalu mungkir dsbnya. Kelak mudah nanti hidup kalian di masa depan, tak banyak onar. Sesungguhnya KIFARAH itu wujud.  Solat jangan tinggal supaya taklah dah tua2 baru nak qada solat bagai.. "

Harap2 mereka hadam lah dengan nasihat Mama ni.


Dah belikan Joco, Bow Tie raya.. tp kaler ni rupa2nya tak sesuai utk dia yg gelap gulita.



Kuih raya pun dah siap nampaknya..


Teringat satu ceramah Ustaz di rumah seorang teman di sini..

"Kadang2 kita melihat ada orang yg meninggal dalam keadaan yg aib (lantas ai teringat drama TANAH KUBUR) atau orang yang sebelum meninggalnya sakit menderita terlalu lama.  Semua itu adalah cara Allah untuk menghapuskan dosa2 mereka supaya bila kembali kepada-Nya dlm keadaan yg bersih dari dosa.".

Sekian. 

Catatan 24 Ramadhan.




2 comments:

  1. Perjuangan mencari lailatul qadr di teruskan malam ini. Selamat berjuang di malam 25 ramadhan.

    Paling penting keampunan dan redha mak ayah dalam urusan kita.

    ReplyDelete
  2. Mama singgah blog walking malam malam buta ni. Hehe. Sesuai sangat lah tu mis mirror sam.

    Fasa terakhir ramadhan ni kan fasa pembebasan dari api neraka.

    Sama sama kita usaha manfaatkan peluang yang ada.

    Kirim salam kat kangaroo depan rumah tau

    ReplyDelete

Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.