Thursday, March 7, 2019

Idiom 4

"Dan bila kau hadir bagai satu misteri
Ternyata diriku bagai sudah diJAMPI...
Dan bila kau hambakan hatiku kembali...
Ternyata hanya kau harus aku cintai.."


Hello... anda fikir saya ada masa nak menjiwang?.    Tak de... tak de.. takde..
Ini Makcik nak cerita tentang perkataan JUMPY... di mana bunyi dia macam lagu jampi tu lah ye murid2..






"My cat gets very JUMPY when he's alone in the house."




Jumpy ialah nervous, gubra...  ser ser ser...
di mana jantung pun berdegup2 keseraman...


p/s   :   cemana nak masuk Guiness Book Of Record... dah ptg baru masuk post ke dua.. haha..   btw.. ni vocab tapi boleh la masuk kategori idiom kot?.   Sukati kau lah Sammm..

No comments:

Post a Comment

Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.