Friday, March 22, 2019

Melayan Ubi Ganyut dan kopi O

Assalamualaikum and hai..



Terbeli ubi ganyut.. so lepas rebus kita nak goreng dia.. supaya keganyutan dia berkurangan.   

Black list kedai tu utk pembelian ubi.  Huaha.. Kedai yg satu lagi molek sikit.



Potong kecik2..  
Tumbukkan bawang putih + secoet chicken stok + garam + kunyit


Lumurkan bahan2 tu dlm mangkuk ubi rebus tadi... tambahkan oregano.
Tak yah pun tak apa.  Suka ati nak bubuh serbuk apa2 kesukaan.  Janji tak menyusahkan orang mahupun jiran tetangga.




Sepatutnya deep frying... tapi ni tadi saat akhir baru ingat nak snap.. jadi minyak pun dah surut sikit.   Ubi ganyut tak susah... dia tough dan degil.  Yg serap minyak selalunya ubi yg cantik jelita.

7 comments:

  1. first time tahu kewujudan ubi ganyut ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Farhana..
      Sama la dgn anak2 saya.. rasa pelik tengok mama dia goreng apa..last2 tak makan. Haha..

      Delete
  2. Jenis ubi ganyut ni biasanya orang buat kerepek

    ReplyDelete
  3. terus rasa nak makan ubi goreng...cicah pulak sambal kecap..huihh...laparrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha buat..
      Akak ingat pun nak buat lagi. Sedap pulak "resepi syok sendiri" yg Akak buat ni Yan. Eh masuk bakul naik lif.

      Delete
  4. ubi goreng macam tu memang sedap kak :D

    ReplyDelete

Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.