Monday, March 13, 2023

Jumpa kawan yang dah 10 tahun tak jumpa.

Semalam excited sebab nak pegi jumpa seorang kawan lama yang dah 10 tahun tak jumpa. 

"Kalau lalu bagitau, dapat jumpa kat tengah jalan pun  jadik la Sam.. lama sangat tak jumpa Sam.".  Ujarnya ketika itu.

Sayu pulak mendengarnya. Haruslah ditunaikan  tapi   hari berganti hari, masing2 disibukkan dengan urusan, sudahnya  banjir pulak melanda.   Memang sangka harapan makin tipis la untuk berjumpa kawan ai ni.

Tapi.. kalau dah tertulis di loh mahfoz pada sekian haribulan kita bakal ditemukan dengan kawan, maka tiada siapa dapat menghalangnya.   Tetiba dapat  jemputan majlis, ( anak saudara suami Illa).




Akibat dah lama sangat tak masuk kampung tu sampai tersesat masuk lorong rumah orang.   Haha.   Padahal selalu juga bertunggu tangga di rumah Hajah Suhailah ni waktu zaman2 anak dara sunti dulu.  Persekitarannya nyaman di perbukitan. 

Pegi pula ke lorong sebelah, nampak ada signboard pengantin.  Alhamdulillah jumpa pun destinasi sebenar.







Ya Allah!.   Macam2 yang dibungkuskannya.  Terima kasih Bu Hajah.   




Bila membuka goodies  yang berisi shawl Ariani  ni, tetiba berbangga rasa di hati.. budak  yang dulu kecik2 comel lote suka tersenyum2 tiap kali ai mengunjungi kediaman  mereka ini now dah berjaya menempa nama seantero dunia dengan brand "Ariani".  Masyallah Tabarakallah.   Tahniah Datin Farah Haryani!.   



Thank you tau Hajah Illa dan seisi keluarga.   Inshaallah nanti ai pakai buat raya ye.  I loikeeeeeeee!.   Terima kasih juga buat Mak Illa yang banyak berjasa menumpangkan kereta ketika ai zaman2 belajar dulu.  Hanya Allah yang mampu membalasnya.   Masih anggun dan awet muda  Makcik seperti dahulu.

Didoakan moga keluarga ini terus berjaya dunia akhirat.   Aamiin Ya Robbal Alaminn.


4 comments:

  1. Pemilik Ariani ke anak kawan Puan Sam?
    Alhamdulillah dapat berjumpa lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NA - bukan anak tapi adik. Sorry mungkin susunan ayat dlm entri ni perlu diperbaiki kot supaya orang senang faham. Haha.

      Delete
  2. Datin Farah tu dulu duduk depan bilik saya masa saya first year kat kolej kediaman UTM . memang cantik dan peramah orangnya. masa tu belum kaya raya pun tapi baik je dengan semua freshies.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yan - Masyallah!. What's a small world. Beliau memang cantik dari kecik.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.