Thursday, August 31, 2023

Hati Yang Merdeka

Selamat Hari Merdeka Yang ke 66.    Sehari sebelum ambang merdeka ai ngeteh dengan seorang kawan.   Then ai upload.

"Datin ke tu Sam?."  

Bukan Datin tapi seorang wanita hebat yg ceria dan optimis.   Usahawan berjaya.

"Oh patutlah nampak auranya."

Wah!. Dasyat tu... ai dah crop pun still kawan ai dapat menghidu2 karismanya.




Mari kita intai bagaimana beliau menjalani kehidupan yg positif hingga boleh terserlah dalam gambar.    Teringat wassap statusnya...

"Tak ada orang yang jahat, yang ada adalah orang yang 'sakit'.   Orang yang 'sakit' haruslah dirawat.   Cara rawat yang WIN  adalah dengan belas ikhsan."

Masyaallah.   Ni kalau genap 100 hari ai asik keluar ngeteh dan 'ngefresh oren' dengan beliau, most probably muka ai akan semakin muda agaknya sebab asik disuakan dengan lontaran2 yang optimis.

Lagi satu... jangan la nak bercerita pasal sihir segala bagai dengan beliau ni, pasti semuanya akan disaintifikan dengan jayanya.   Ada kes sorang kawan ni, manjang clingy dengan husband dia sampai hubbynya tak bleh buat keja sebab asik "di CCTV" je manjang.   Rupa-rupanya kata kawan ai ni, Cik Puan tersebut ada masalah pada dalaman wanita tu.   Kes kurang penjagaan dalam pantang la kot... lupa la plak ai penceritaan sebenar.    Sorry lah kalau tersalah dengar... sebab masa tu ai fokus makan.   Haha.    

But I hope U guys know what I mean lah kan Puan2... bahawasanya tak semestinya kalau orang asik berdebar2, cemburu buta tu asbab mahluk halus.   Mungkin kurang vitamin2 tertentu yg diperlukan pada badan mereka.  Sebabnya setelah Cik Puan tersebut disarankan untuk menjalani rutin dan gaya hidup sihat, dengarnya dah tak clingy2 lagi dan suaminya mampu meeting dengan lebih tenang "tanpa gangguan" (isteri) lagi.  Wah!.  Dasyat tu.  Barulah dinamakan kemerdekaan sebenar seorang wanita, sihat tanpa overthinking.

Sekian.    

  

2 comments:

  1. Memang dah seharusnya kita selaku berpikir positif ya kak. Soal apapun itu, selalu berbaik sangka. Nantinya aura positif pun akan memancar dari diri. Punya teman yg selalu ber mindset seperti itu, sungguh harus disyukuri. Dia pun membuat kita jadi ikut optimis dalam segala hal

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.