Monday, August 28, 2023

Tepung Turkiye Untuk Buat Roti

Di Turkiye, kakak ai main beli je tepung  lepas tu tetiba  confused.. ni tepung gandum ke bukan?.   Nasib baik lah ai pandai cakap Turkiye.

"Turkiye!".   

Ha... pandai letew.   Kekeke.



Sebagai bukti yg ai pandai cakap Turkiye.. Ok ni jawapannya ye.  Haha.

Special Purpose Wheat Flour For all kinds of bakery products such as cakes, cookies, pastries, phyllo, bread types.



 

Ai masih dalam mood obses menghafal nama2 tempat yang beliau lawati antaranya Cappadocia, Konya dan Bursa.



Konya.




2 comments:

  1. Kalau saya pandai baking, mungkin dah beli juga tepung Turki ini saat kesana 😄. Tapi tak pandai pula, jadi bagian mencicipi sajalah, padahal saya suka sangat dengan roti. Saat kesana, saya malah beli banyak rose oil. Rose oil turkiye terkenal bagus untuk kulit. Susahnya, setiap kali habis, either saya harus kesana, atau titip dengan teman yg akan kesana 😅.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fanny - Wah!. Alhamdulillah U been there Sister.
      Menarik cerita U tentang Turkiye. Thanks for yr sharing. Moga nanti jika saya ke sana dapat beli rose oil juga.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.