Thursday, September 14, 2023

Basreng (Bakso Goreng) di rumah teman.

Mengujungi rumah seorang teman.  My favourite Jawanese Lady.    Masa anak beliau buat wedding, kami berada di Malaysia jadi tak dapat datang. Owh.. so sad.   Terasa begitu guilty sebab masa wedding Ain, beliau antara yang bertungkus lumus membantu.   




Malam-malam buta kami datang.  (Di Perth, pukul 9 malam dah dikira "buta" sebab Isyak masuk lebih awal).   Tapi tak ada pilihan sebab esoknya hubby beliau dah kena outstation, jadi untuk menemukan kedua2 suami masing2, terpaksa pegi pada malam itu juga walaupun tuan rumah pastinya penat baru pulang dari Indo.   So, ai cakap dgn hubby.. tak mo berlama2.



Dihidangkan marning (sejenis snack dari jagung).  Sedap.  Makan ni memang tak boleh move on.




Anda pernah makan ni tak?.
Ini adalah basreng iaitu bakso yang dihiris nipis, dikeringkan dan digoreng menjadi kerepek.  Sedap sangat, ada rasa daun sup dan berperisa tom yam.


Begitulah sinopsis dari kunjungan kami ke rumah sahabat-sahabat di Aussie.   Bulan ni ramai yang balik ke tanahair masing2.  


6 comments:

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.