Thursday, September 28, 2023

Salam Maulidur Rasul

Assalamualaikum w.b.t..

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Salam maulidur rasul.   Moga kita semua tergolong sebagai umat yg bakal mendapat syafaat baginda SAW di akhirat kelak. Kita pun tahu kan, kita ni masuk syurga atas rahmat Allah.  Moga dapatlah pula "talian hayat" yang satu ini pula.  Maka itulah kena basahkan bibir dgn berselawat.



Credit kepada pemilik asal photo ini.. tapi tak tahu siapa.  Dapat dari wassap.  Menggamit memory zaman sekolah agama pulak.

Seingatnya nak dapat lencana kertas ni kita kena derma. Ya la kan?.  Ingat2 lupa plak kita.. atas faktor2 pernah kena kobit. (Haha.  Geram dgn kobit, apa2 kita salahkan kobit je).  

Then  ada la sorang classmate ai ni, entah kebetulan atau apa.. dia kata kalau dikoyak 1 lapisan lencana ni, akan ternampak gambar kaabah.  Maka sibuklah kami ni try test.. biasa la budak2, bila kawan cakap, kita pun percaya.  Tapi of coz la tak de pun gambar kaabah tu.   

Sekian.


1 comment:

  1. Salam Maulidur Rasul. Semoga dalam setiap langkah hidup kita, kita selalu mengingat dan mengikuti teladan Nabi Muhammad SAW :)

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.