Wednesday, February 28, 2024

Dapur Solo, Bandung

Saudara mara ai di Indo tanya juga.

"Pegi Jakarta nggak bilang2.".


Aduh Pak... maaf ya, semuanya last minute plan.   Moga next time dapat mengunjungi saudara mara pula.  Aamiin.


Whereas, teman-teman di Jakarta pula ramai yang tidak pulang ke "kampung", semuanya masih di Aussie.   My bestie pula jauh di Sulawesi.   Ah ya udah.. kami jalan2 shopping and makan-makan saja. 







Sedap pulak susu + ceramel ni.   








 




Ai beri 8 out of 10.   Sedap2 semua menu di resto ini.   Terletak di Ci Walk.


3 comments:

  1. xpe, lain kali pulang lagi jumpa sedara mara :D

    ReplyDelete
  2. ya nggak pa pa bu, ke depannya nanti bisa aja ketemu sedara mara kan? hehehe

    ReplyDelete
  3. Dapur solo ini fav mama mertua saya. Dia orang solo. Dan memang cabangnya ada banyak di mana2.

    Saya sendiri suka dapur solo, tapi ciri khas makanan solo itu tak pedas 😂.

    Sementara saya orang sumatera Utara, yg mana makanan khas kami itu mostly pedaaas 🤣. Jadi awal2 menikah dengan husband, betul lah saya harus adaptasi kak, Krn makanan dia semua tak pedas hahahaha.

    Tapi lama2 okelaaah. Saya bisa menyesuaikan diri 😄

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.