Thursday, February 29, 2024

Nak Tolong Kawan Cari Kerja Secretary

Assalamualaikum uollz!!

Dah habis kisah jalan-jalan Indonesia (sebab gambar dah habis 😁).  Maka kita tolong kawan saya ni cari kerja plak.. jom!.   



Maaf Kak, saya terpaksa screen shot our conversation sebagai bukti yg Akak memang sedang mencari pekerjaan.    Kot mana tahu ada rezeki dari teman2 blogger saya di sini yang perlukan PA.   Untuk info, kawan saya ni ibu tunggal, umur dlm lingkungan 50an.

Saya dah tanya juga kawan2 yg lain, tapi unfortunately kat Malaysia sana ada had umur plak lah.  Adehhh siannyaaa.   Kalau kat Aussie, adalah satu kesalahan besar jika dalam iklan ada menyebut umur, bangsa dan gender.    

Jika ada kekosongan jawatan Secretary/PA di area JB bagitau ye.   Thanks in advance.


6 comments:

  1. Kan.. Kalau kerja2 yg eksekutif, dalam pejabat ad had umo... Kalau kerja pengawal keselamatan..makcik cleaner, bg hat dah berumur...
    Semoga dipermudahkan urusan kawan akak tu

    ReplyDelete
  2. ye biasanya dalam iklan akan disebut "age not more than ..."... so saya stay jelah keje kat sini sampai kerepot

    ReplyDelete
  3. Saya tak paham, kenapa ya asia tenggara ini, atau mungkin hanya Indonesia dan Malaysia, yg pentingkan sangat penampilan fisik dan usia untuk mencari kerja. Ga dilihat kemampuan dia, skillnya. Pokoknya mau sepintar apapun, kalo fisik tak menarik, usia dah tua, jangan harap lah bisa dapat kerja .

    Sediiih...

    Tapi itu faktanya..

    Lebih lucunya, kalo dj Indonesia, persyaratan banyaaaak, termasuk pengalaman kerja 5 tahun lebih tapi dia minta fresh grad. Kan ga masuk akal... Namanya fresh grad, udah pasti Tak ada pengalaman.

    Saya doakan teman kakak ini terbuka rezekinya dan dapat kerjaan yg sesuai yaa.

    ReplyDelete
  4. Insya Allah semoga dipermudahkan urusan kawannya. Caiyok! caiyok!

    ReplyDelete
  5. ye betul tu di Malaysia umur,gender,status perkahwinan mmg menjadi isu bila nak apply kerja hurmm moga dipermudahkan urusannya utk dptkan kerja aminn

    ReplyDelete
  6. huhu.. faktor umur susah sikit nak dpt kerja.. mungkin perlu cr pekerjaan yg xde kaitan dgn umur.. tp mungkin bukan secretary/pa.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.