Tuesday, July 2, 2024

Kisah Sarapan Pagi Di Batu Pahat

Assalamualaikum guyss..

Kita habiskan gambar-gambar dalam drive untuk memberikan laluan pada kenangan baru.  Tapi.. asik kisah makan la pulak kan?.   Layankan je lah dari tak update langsung.   Kita kan Blogger Tegar. 😁😂.   Warong lempeng di Batu Pahat, Johor.  Kampung Low Piak kot.   Hai.. lama sangat tak pegi sampai terlupa nama taman ni.




Yang ni pula gerai kacang depan The Store.
Saja snap sebab dah lama tak jumpa view sebegini masa di Aussie.   Kalau ada pun orang jual orange dan buah-buahan.




Mendamaikan.   



Ketamakkan melanda, astagfirllah...oder roti canai bersama lempeng.  Kuah kari kambing.

Selain gerai ini, terdapat juga kedai nasi lemak bersebelahan dengannya yg agak famous, setanding Gerai Nasi Lemak Wanjo Kg Baru yg menyajikan pelbagai pilihan lauk dan sambal terutamanya sambal sotong.


5 comments:

  1. dah makan di kedai wanjo di kg baru...tp ammi rasa macam hmmm kurang kena dengan tekak sambalnya.

    ReplyDelete
  2. ya Allah banyaknye kacang... feveret ldy .. kalau di sini hati2 beli kacang, byk dijual kacang yg dah masak berhari2 ... maka kesimpulannye jgn beli kacang yg dah masak di sini..

    ReplyDelete
  3. Aisssh saya baru balik dari KL dan Penang. Tp lupa pula nak mencari lempeng 🤣🤣. Itulah kalk pergi dengan parents dan adik2, mesti ikut suara terbanyak kadang 😅. Nantilah kalo balik Penang atau pergi KL lagi berdua dengan suami nak eksplor lebih jauh 😄

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.