Thursday, July 4, 2024

Pernah tak buat orang risau?

Assalamualaikum guys..

Pepagi Puan Turinem (bukan nama sebenar) menghantar WhatsApp kepada saya. Jarang beliau menghubungi saya, rupa-rupanya  risaukan suaminya yang tak dapat dihubungi sejak semalam setelah keluar outstation. Terus terjangkitlah kerisauan itu pada saya mengenangkan kisah budak hilang yang akhirnya berakhir dengan tragedi mutakhir ini.


Lantas beberapa jam kemudian saya tanya lagi. Alhamdulillah, selamat. Handphone suaminya sahaja yang mengalami masalah teknikal. Sian isterinya dah menangis-nangis risaukan suaminya.


Teringat pula masa saya tinggal di asrama sekolah.   Saya pun pernah buat keluarga risau.  Saya nak balik ke rumah Abang di Kulai.  Tapi menggedix pulak nak saing dengan kawan-kawan naik bas tanpa memberitahunya (zaman tu tak de phone).   Rumah kawan saya tu seingatnya di Pasir Raja kot atau ada perkataan "Tenggara" ah lupa la pulak.   Yati nama dia.  Ah baru teringat Bandar Tenggara lah kot. Kalau tersilap jgn maree.


Dah naik bas, terlajak pulak.  Yati kata tido je dulu rumah dia sebab hari dah gelap,  esok pepagi boleh sambung perjalanan ke Taib Andak (Quarters Guru, rumah abang).  Saya pun ok je.  Dilayan mesra oleh Yati dan keluarganya.


Esok tu saya pun balik lah.  Rupa-rupanya dari semalam Abang saya dah susah hati, cari saya di asrama tapi saya tiada di sana.😁😂😂.  Dia ingat saya kena culik.  Padahal saya tengah riang ria.



Kebetulan kawan saya postkan gambar kenangan ini di wassap baru-baru ini dan saya sayang nak buang, jadi saya simpan di blog ini lantas menyesuaikannya dengan jalan cerita.



Pintu yang penuh kenangan.   Dulu asal lalu kat situ nak pegi toilet ramai yang ngorat.   Kekeke.   Sekarang semuanya dah jadi orang.  Alhamdulillah saya tumpang bangga dengan kejayaan kawan-kawan.   Tak kurang juga yang telah berpindah alam.  Moga tenang di alam sana.

Sekian.

4 comments:

  1. Dah riang ria.. Memang tak igt benda lain kan.. Hihihi

    ReplyDelete
  2. sama lah Ana pun pernah juga ikut kwn sampai fmly risau (yelah zmn tu telefon smartfon takde) hehehe

    ReplyDelete
  3. Jaman sekarang dah takde perkhidmatan bas kat situ

    ReplyDelete
  4. Kenangan kan kak..x mungkin dilupakan...SA pun sama..selalu buat PZ dan arwah MP susah hati..

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.