Saturday, July 27, 2024

Sebuah penyesalan

Assalamualaikum w.b.t

Balik Malaysia aritu sempat la membelek album-album lama.  Maka terjumpa la gambar anak-anak masa mereka tadika.  

"Oh tak de la teruk sangat ai mempergayakan rambut mereka rupa-rupanya. Ok je semuanya tersisir rapi.  Ada yang bertocang lipan, ikat riben dsbnya".  fikirku dalam hati.

Tapi bila muncul video-video tutorial cara mentoncet rambut dengan kemas dan cantik2 kat FB, perasaan kesal menyelubungi diri.   Terfikir kenapa lah baru sekarang?.   Kenapa dahulukala tak ada semua tu?.

Begitulah.. kadangkala kita dah buat yang terbaik, tapi atas faktor usia, kita hampir lupa apa yang kita dah buat.  Mujur ada gambar-gambar yang kita snap.  Mujur juga ada blog.

Tapi satu je yang ai syukuri.. bila dapat "testimoni" dari anak yang berbunyi..

"Mama dulu rajin masak..(lantas menyebut menu-menu yg kita dah masak untuknya).".

Oh lega rasanya.    Tak de la teruk sangat rupa-rupanya Mama ni.  Haha.



Moga one day dapat cucu secantik beliau ni.  Aamiin 😂😂.
Boleh la Grand Ma hari2 toncetkan rambut macam video2 tutorial.



p/s. :.   Disebabkan nak toncet rambut anak tapi anak dah besar2, lantas sekarang suami pulak yang jadi mangsa, (my hubby memang bela rambut panjang tapi idok ler menggerbang ala2 rockers), maka dah jadi macam hobi pulak untuk ai mentoncetkan rambutnya tiap kali pegi keja.  Kah kah kah.

4 comments:

  1. Anak dara linda sorang je.. Tapi, yg tu pun susah betul nk gayakan rambutnya.. Dia lagi suka lepas je rambut... Mak pulak rimas tengok

    ReplyDelete
  2. alahaiii toncetkan rambut incik somi plak yer haha

    ReplyDelete
  3. ana pun ada 1 je anak saudara pmpuan si Kakak Syaura tu.. tersiksa juga jiwa nak mnggu dia balik cuti ke kampung baru blh toncetkan rambut dia ahahaha

    ReplyDelete
  4. Jangan pulak ditoncetkan macam pokok kelapak rambut suami tu

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.