Saturday, January 23, 2016

Cengkodox Ikan Bilis Bulat2

Assalamualaikum...
Hujan renyai2 di Perth.. Tapi dah berhenti.
Home sweet home!!.
Rumah jugak tempat paling menenangkan untuk beristirehat.

Rm18 sekor??. Biar betul??
(pix credit to wassap group..ni mungkin kat Malaysia)

Balik ke Perth dikejutkan dgn kisah kawan2 yg telah menghabiskan praktikalnya minggu ni.
Mak jelez!!. Rasa nak nangis.. sob sob sobsssszzz...

Tapi.. tak guna pun menyesal. Salah2 sendiri berliburan di Sydney sampai
tak ingat nak balik.

Takpe Sam..
kuatkan semangatmu K!.
Lambat laun... habis jugak
apa yg wajib dijalani.
Ketika itu kau pasti akan jadi
insan yg paaaaaaling gembira!!
Minggu depan kena pulun
habis2an.. jgn toleh2 belakang lagi.

Lupakan tensen itu.  Meh
kita tengok apa yg ada dlm group Makcik2 ni...

Eh!. Cengkodox bulat??.


bila sorang dah cuba..
pasti berjangkit2 yg lain pun nak cuba 
jugak.  


Aku pun tak terkecuali..
walau resepi Cengkodox ikan bilis air panas ni dah pernah aku buat sebelumnya..


Tapi Anis punya ni nampak sgt comel.
Bukan Anis anak sedara aku tu!!. Anis .. X-schoolmate aku, pengusaha kantin.


Nanti uollss buat plak ye.
Resepi.. mcm jemput2 ikan bilis biasa.. cuma tuang air panas gelegak dan bulat2kan.  (make sure guna sudu.. masa menggaul ..Kang melecur tgn. Dah suam2 baru uli tangan).  Pastu goreng mcm biasa.. deep frying.

Consistancy :-
Ranggup di luar.. lembut di dalam.




3 comments:

  1. Haha.. ikan bilis yang tak kopek lg kot seekor tu? Tp takkan guna bahasa melayu kat sana? Jenuh fikir ni.. haha..

    Kemain ya.. makan cekodok bulat2 di waktu pagi kat sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pix pertama tu ihsan dari wassap group.. Aisy. Bukan kat Aussie.

      Delete
  2. Hubby yan terror buat cekodoq ni...yan tak reti..huhu

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...