Sunday, April 30, 2017

Ciri-ciri seorang blogger tegar

Tajuk saja digempakkan untuk tujuan SEO.
Seorang blogger tegar seharusnya selalu
stand by dengan camera (hand phone) di tangan  dan mengenepikan haknya sendiri untuk bersukaria di tempat kejadian.

Fokus mereka hanyalah untuk mendapatkan pix yang terbaik dan entri yang jitu.


Setuju ke tak?.   Adakah anda memilikki ciri2 di atas?.

Tak setuju tak mengapa.   Ai pun jauh panggang dari api,  semalam pegi expo pun tak banyak pix yang ai ambik,  fokus ai ketika itu hanya untuk mendapatkan kualiti tudung yang terbaik hingga tak sempat sangat pun nak merakamkan moment2 di sana untuk tatapan pembaca.



Ai pun tak tau kenapa expo yg berlokasi di sebuah sekolah antarabangsa di Thornlie itu begitu melambai2 untukku ke sana.   Tak banyak yang ai beli pun.   Si Ain je yang sanggup menunggu beberapa minit utk  buat henna (5 dollar utk sebelah tangan).   Takpe lah... itu zaman dia.  Nak berhenna ke.. berkuku panjang ke.. Mama bagi can.. (asal tak bertatoo sudah).   Walau it against my rule (undang2 kitchen... hihi).   Lagi pun lately beliau busy dgn studynya dan jarang dah untuk mama dapat rasai lagi speghettinya yg mables tu.

 Sampai masa nanti tentu mereka akan bosan sendiri, ( reverse phsycology)... macam ai nilah... yang dah bosan dengan pinggan mangkuk. Sejak duduk sini, ketaksuban untuk membeli branded2 dinner set dah jatuh ke nombor corot.   Mungkin "syaitan2 dalam hati" dah tertinggal kat Tanah Malaya kot.. huaha.



Cengkodox ikan bilis molat2 - menu breakfast semalam.

3 comments:

  1. Saya cuba tukar pandangan sebab saya suka merai kan pendapat yg berbeza.

    Saya rasa blogger tegar tak semestinya selalu
    stand by dengan camera (hand phone) di tangan. Yg ini saya rasa pemberita. Blogger tak semesti berada di tempat kejadian. Blogger biasanya menulis lebir dari apa gg difikirnya dari menulis tentang kejadian.

    That's my 20 cents thinking just for tukar2 pendapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...
      Ada logiknya juga. Tq.
      Tapi Adam.. andainya blogger menulis disertai bukti2 bergambar, lebih menguatkan lagi jln cerita.. and can silmuteneusly attract more traffic kot.

      Delete
  2. Thanks sebab miss setuju dgn saya.

    Begitu juga saya pecaya jawapan miss, tulisan blogger lebih berkesan kalau mampamirkan gambar yg ori di setiap tulisan dia.

    Terima kasih memberi respons saya percaya amat positif. Selalunya hubungan yang baik dalam perbincangan begini berdasarkan dua prinsip: appreciate kesamaan: hormat pendapat walaupun ada perberbezaan.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.