Sunday, August 13, 2017

Lelaki Kacak Selalunya Setia

Kah!. Kah! Kah!.  Tajuk!.  Saja nak bikin panaz!.
Bila kawan2 viralkan kisah Edika Yusoff yg setia menjaga isterinya yg lumpuh dgn caption.. "Huntong wife dia. Dah la hensem.. baik pulak.."

Dalam hati ai berkata..

"Sebab dia baik tu la  kot yg menjadi asbab dia hensem.".

So... puan2... marilah menjadi isteri yg baik supaya kita juga menjadi "hensem" dan our spouse  juga berbaloi memilikki kita.  Mari menjadi Edika Yusof versi perempuan.


Sebab beliau redha dgn ketentuan takdir, Allah permudahkan urusannya dan melindunginya.






Bila diminta untuk kawin lain.. Jawapan Edika..

"Saya ambik awak boleh berdiri berjalan, kalau nak pulangkan pun mesti boleh berdiri dan berjalan."

"Kalau pun saya kawin lagi satu, sama lumpuh jugak.. Berapa banyak wheelchair saya kena jaga "

Pesanan beliau ..
.. "Jadikan isteri kita sebagai soulmate kita bukan sebagai maid.".


Ha'ah la IRP...   I ambik U masa U masih muda trang tang tang...  so bila U dah beruban tak kan ler I nak lari pulak.  Ish ish ishhhhhh...  I lap U bebeh! (Lari Sammmmm sebelum dikecam!).


4 comments:

  1. Assalamualaikum Wrmbth

    Selamat malam ahad & apa khabar dari Maznee sis mirror

    Maznee pasti lelaki beriman dan takut Allah swt

    Memang setia

    Sebab orang yang paling baik antara kamu adalah yang paling baik pada isterinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Mazni..
      Kak Mirror sihat alhamdulillah.
      MasyaAllah sungguh bernas jawapanmu Dik.

      Delete
  2. sangat kagum dengan jawapan yang diberikan oleh edika juga jawapan dari Miss Mirror tu hikhik..

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...