Saturday, May 4, 2024

Perasaan bila orang namakan kucing mereka dgn nama anda?

Assalamualaikum guysss!.

Ada yang rindu ke tu?.   Hihi.   Saya agak sibuk, maka itulah lebih suka berdiam diri di penghujung syawal yang mulia ini.

Hari ini, Ain membeli seekor lagi kucing.  Walaupun sebenarnya dia sudah ada seekor lagi bernama Max. Nak tahu apa nama kucing baru tu?.  Sam. 

Ini bukan kali pertama seseorang menamakan kucing mereka dengan nama saya, jadi saya tidak terlalu terkejut pun.  Sebelum ini, seorang rakan juga telah menamakan kucing mereka bukan hanya dengan "Sam" malah dengan nama penuh saya. Tetapi saya tidak berasa tersinggung langsung.   Malah menganggap ianya satu penghargaan.   



Sebelum ni Ain pulang dengan kehampaan bila kena "scam".  Dia punya frust tu ingatkan kena scam duit, rupa-rupanya orang yang janji nak jual kucing tu dah menjualnya pada orang lain.   Mungkin malam tu dah terlebih berangan kot akan kecomelannya sebab tu bila tak dapat jadi kecewa.

Oh tak pe lah tu, nampaknya Allah beri yang lebih baik.   Tengok rupa macam comel and friendly je si "Sam" ni.   Moga menceriakan seisi keluarga.



2 comments:

  1. hihi.. xpernah lgi org bg nama lady pd kucing.. tp kucing2 lady nama bedah, abu, ali, ..semek.. minah...

    ReplyDelete
  2. Hahahahahah, mungkin Krn bagi muslim kucing adalah hewan kesayangan nabi. Jadi dikasih nama sama seperti kita, tak adalah rasa tersinggung. Saya pun malah senaaaang sangat kalo teman bagi nama kucing dia fanny

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.