Thursday, August 29, 2024

Bercakap sensorang.

Muncul lagi “second hand happiness” ni dalam memori.  Walau pun second hand tapi time tu terhibur hati bila melihat kakak upload tengah happy-happy melancong ke Turkiye.   

Tahun ni tak de pulak berita-berita gempak lagi untuk ai secondhappinesskan, kami ni dok tunggu la kot ada anak-anak sedara yang bertemu jodoh, boleh la “rewang” buat gubahan.   Dulu, time Makcik mereka ni jarang balik Malaysia, rajin pulak mereka buat majlis kahwin. 😂😂😅.   (Tau ler.. jodoh Allah yg tentukan, saja gurau).

"I am the aunt that will always be there for nieces and nephews.  They are my babies too."




Saja je nak membebel.  Nak cerita kat orang takut orang bosan,  mending ngomong sendiri jawab sendiri. Hahaha.  (Kalau ai tak tulis “assalamualaikum” di mukadimah tu petanda tengah bercakap dgn diri sendiri ye, pls take note.   Kekeke).

Banyak je entri makan2 yang masih dalam draft tapi mood nak publish tengah ke laut.   Macam2 yang berlaku di sekeliling, ada yang sedang bertarung nyawa di ICU, ada yang sedang diuji sakit.   Begitulah kehidupan.  Nak jadi macam ahli sufi.. “Sedih, happy semua dianggap sama…. semuanya datang dari Allah.”   “Pujian, hinaan semua dianggap sama.”.   Ah begitulah yang kakak ai selalu pesan walaupun asik lupa, apatah lagi kalau tgh abc dan banyak waktu terluang.    Pelik kan, macam mana kerja yg semalam rasa macam menimbun tetiba pagi ni boleh ada waktu terluang.  Sebab subuh2 lagi ai dah buat semuanya.  😂.   Hebat bukan?.   

 Ok lah.. itu je nak tulis, sekadar warm up untuk entri-entri seterusnya.   



3 comments:

  1. Apapun...walau SA ni bukan siapa2...SA doakan semoga allah permudahkan segalanya buat akak...fuhhhhh..dah tiup semangat rajin kat akak...

    ReplyDelete
  2. Eh kadang bicara sendiri itu penting juga utk meluahkan rasa di hati dan pikiran kak. Saya sering soalnya. Malah sometimes dengan melakukan itu, terkadang dapat pencerahan akan sesuatu. Saya pun bukan tipe yg suka curhat dengan orang lain. Bahkan dengan suami pun jarang. Krn itu saya LBH suka bicara dengan diri sendiri. Terkadang ada sisi diri kita yg lebih bijaksana dan bisa memikirkan solusi lebih baik 😄

    ReplyDelete
  3. skrg ni kes bunuh dan accident byk sgt berlaku.. kalau di tmpt kami ni selalunya yg accident melibatkan budak² muda.. rider.. kekadang mcm rasa mcm tu je diorang dijemput kembali ke negeri abadi.. eh knp tetiba meluah pasal ni pulak... sy nak jenguk blog kengkawan cepat² ni sbb nk start keja pulak pasni

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.