Sunday, August 25, 2024

Cerita tentang aura dan shopping winter coat di IOI Mall

Anak ai pernah terpegun dengan cara ai handle stress. Terkejut Mamanya ni. ๐Ÿ˜‚  Actually tak de la rahsia sangat pun, semuanya atas pertolongan Allah. Selalu kena ingat, kesedihan seorang mukmin adalah kebahagiaan bagi syaitan, dan itulah sebabnya kita harus berusaha untuk membuka aura-aura diri kita agar tidak tertutup supaya syaitan pula yg menangis tengok kita happy. 

Aura adalah lapisan energi yang mengelilingi diri kita, dipengaruhi oleh perasaan, niat, dan tindakan kita sehari-hari. Bila aura tertutup atau terhalang, ia boleh menyebabkan perasaan negatif yang akhirnya melemahkan semangat dan kebahagiaan kita.  

Setiap individu mungkin memerlukan pendekatan yang berbeza untuk membuka auranya. Penting untuk kita mendengarkan diri sendiri dan mencari cara yang paling sesuai. 



Semalam shopping winter coat untuk ibu mentua di IOI Mall, tak sangka itu yg membuat beliau happy sampai hari ni.  ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚Mungkin juga sebab makan lamb chop yang kena dengan selera kot.  


Dengan menghiburkan orang lain, ia juga satu cara untuk membuka suiz2 bahagia diri kita.  Ia bukan sahaja menjauhkan diri dari kesedihan yang menjadi makanan bagi syaitan, tetapi juga meningkatkan kesejahteraan dan kebahagiaan dalam hidup kita. 

Paling ai terkesan bila terdengar ungkapan Ustaz (lebih dari sorang plak tu).  Kalau asyik bermurung di dunia takut2 itulah bayangan hidup kita di akhirat.  Nauzubillahiminzalik.   Maka itu lah kita kena selalu tenang dan happy2.

Dan tetiba terbaca ayat ni…

“Bukan beratnya ujian yang buat kita lemah tapi jauhnya hubungan kita dgn Allah yg buat kita seakan tidak mampu menanggungnya.”

Boleh bersedih tapi jangan lama-lama.  Semoga kita semua dapat terus menjaga kesucian hati dan membuka aura diri untuk kehidupan yang lebih positif dan bermakna.

 p/s :    Dah alang2 cerita pasal winter coat, you guys selalu beli baju sejuk kat mana?.





6 comments:

  1. X pernah beli winter coat.. hehehe.. paling jauh sy pernah pergi oversea, jakarta dan bandung je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakmim - Sy pernah pegi Kawah Putih (tanah tinggi dekat2 dgn Bandung kot tu) tapi kat sana sejuk dah mcm kat obersea + musim hujan masa tu. Kat atas byk berjualan baju sejuk.

      Delete
  2. kak sam... aida odw nak gie ioi mall.. tapi bukan beli baju.. nak tengok movie Takluk

    ReplyDelete
  3. Aaah benar. Krn itu saya LBH suka optimis dlm menghadapi sesuatu. Jgn sikit2 tulis di medsos, marah2 di sana. Terkadang tak ada faedah. Better pikirkan solusi kan. Saya pun tak selalu happy, bad mood juga sering. Tp tak nak lama2. Krn merasa happy jauh lebih penting dan buat hidup lebih sehat. Dah usia 40++++ nih dah pikirkan kesehatan lah. ๐Ÿ˜…

    Winter coat ๐Ÿ˜๐Ÿ˜. Tak tahulah koleksi saya dah berapa macam. Tiap traveling winter rasanya selalu beli baru. Krn memikirkan jgn foto pakai itu2 saja ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ. Saya ada tempat sendiri utk beli winter coat kak. Langganan sejak lama. Kemarin saat ke Belarus, juga beli dari langganan saya ini. Jaketnya benar2 bisa utk suhu minus 2 digit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fanny - Oh I tod U baru 30an. Awet muda ya. Rajin makan jamu kali.

      I tengok winter coat U cantik2 and suits U.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.