Thursday, October 26, 2017

Oprah

Semalam, walau dimulai dgn rabu blues..
Dapat diakhiri juga dgn semangat berkobar2..
Sebab tetiba ada sessi motivasi..
Dlm sessi tu ada 1 permainan menambah IQ..  Membuang roh2 jahat.. 😃.  Keh3..
So aku pun hepi la kan.. sbb diberi peluang terlompat2.. bukan ler lompat2 gedix...
Cuma game tu memaksa kita bertindak aktif..  dan aku pakai baju kurung uollz!.   Sbb tak tau ada game.  Tapi selesa pulak berbaju kurung di tgh2 bandaraya Perth ni.  Cuaca kan dah panas sikit skg.  18 C.

Tapi..  bila  penceritaan tentang kisah hidup Oprah Winfrey berlangsung.. entah napa tah.. tetiba aku mcm sebak plak...  Mungkin intonasi dan ilustrasi pada slide telah berjaya. Berjaya sampai pada benak aku yg tgh rabu blues ketika itu. Atau mungkin faktor2 keibuan.. sbb aku pun ada anak.

Semua org pun dah tau kan bagaimana laluan hidup Oprah sebelum famos amos?. Menjadi mangsa penganiayaan.  (Google lah sendiri.. malas ai nak ulang tayang).

Begitulah kan... 
Sesungguhnya.. adakala sesorang itu Allah beri ujian sebab nak diberi "sesuatu".  Sesuatu yg hebat!   Bersabo sajalah atas semua ujian2 kiranya ada... dgn memejamkan mata buat2 tak nampak.  Pejam celik... lama2 masanya akan sampai.

No matter how hard yr situation right now,  bear in mind..  " It is a means to an end."

Sekian. 









3 comments:

  1. Kesusahan yang dialami boleh jadi daya penolak untuk kita naik ke atas

    ReplyDelete
  2. Kalau lah kita bersangka baik pada Allah

    Pasti Allah akan balas sangkaan baik kita

    ReplyDelete

Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.