Monday, January 28, 2019

Al Fatihah - Khabar sedih dari Malaya

Innalillahiwainnailayhirojiuun...
Kakak ipar aku yang operation jantung aritu  telah kembali ke rahmatullah..

Masa dapat text dari Siti..
Aku mulanya tabah...
Ya la... dah lama jugak beliau terlantar di ICU..
Sejak birthday aku aritu..
Semuanya itu menjadikan aku pasrah..

Dan aku post kat group family...
Tetiba kedengaran si Ain menjerit
dlm bilik dia..

"Ma!!!.   Ma!.   Betul ke Ma??!".
Innalillahiwainnailayhirojiuun".

Terus dia peluk aku..
Aku yg mulanya tabah.. terus menjadi
rapuh..

Suddenly... pelbagai nostalgia masa kecil bersama Arwah Kak Timah menerpa di kotak fikiran.   Terbayang2 senyuman terakhirnya di video call waktu suami melawat Mak aku di rumahnya.

Teringat usikannya waktu aku mula2 duduk Aussie ni...
"Akak nanti nak dengar kau cakap omputeh kat tepon..".

Ya Allah... sedih beb!.

Sobszzzz...

"We need to go home Ma..".  kata Ain..

"But..  nothing we can do kalau kita balik pun..  Cik Timah dah pegi..".  Balasku..

Ya la... flight je dah 5 jam...  pastu dgn tak ready apa2 mcm ni..  ini bukan balik JB - BP.  Pastu inshaallah pukul 7 pagi ni sampai la jenazah di Johor.. dari IJN dah siap dimandikan.

"Allah lebih menyayanginya..
So,  kami semua kena redho dengan ketentuan-Nya."   Itu lah kata2 penguat semangat aku waktu ini...



Moga roh Kak Timah ditempatkan di kalangan roh2 orang2 yg beriman.   Aamiin...


p/s   :    doakan aku terus tabah ye teman2 blogger semua...   I am so sad... but I know she was so religious, Ustazah,  inshaallah... mudah2an tempat barunya akan lebih indah dari dunia yg fana ini.   Aamiin..










3 comments:

  1. innalillahi wainna ilahirojiun...salam takzian MM. InshaAllah arwah akan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh.

    moga MM bersabar dan redha dengan ujian ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Mama..
      Aamiin...
      Moga saya diberikan kekuatan itu oleh-Nya.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.