Friday, January 6, 2023

Jalan Kilang Cokelat dan kehausan di homestay

Bukan tak bawa kettle malah kami hangkut segala periuk belanga dari rumah.  Cuma sebab kettle baru, bila buat air masak.. rasa dia agak kureng.  

Jadi usai makan malam  konon nak cari air mineral, tapi tak de satu kedai pun yg masih buka.   

Nota :.   Dinner di homestay.   Ai masak udang sayur asem+ telur kicap je.





Bila Cik Q sebut Margaret River, ai bayangkan sebuah bandar kecil yang ada pasar sebab ai pernah beli sehelai kain ela yg cantik di sana.  Eksited la nak pegi.

Satu jam perjalanan dari homestay kami di Bunbury.   Sampai2 rupa2nya Margaret River Chocolate Factory.  Laaa..  Bertuah punya budak!. Kalau tahu baik Mama tak yah ikut dan jalan shopping mall je, sebab kilang coklat di Swan Valley dah biasa kami kunjungi.   Layout dan barang jualannya pula sama.  Cuma lokasi je berbeza.


Untuk mencari perbezaan keduanya, kami meninjau area belakang kilang.   Oh ada beza sikit sebab ada suasana hutan. Kemah kayu pun ada.





Sebelum ke sana, kami makan tengahari di The Nile. Antara menu2 yg terjual ialah...




Grilled shish platter.  Udang ni sangat sedap.





Mengintai dari tirai kamar.  Menunggu mereka balik berjalan di persisiran Pantai Koombana.  Ai upload ni di status wassap, ramai pulak berkenan dgn view dan minta ai upload banyak lagi.  Tengok la nanti kalau rajin.  InshaAllah.




Mussola yg berdekatan.


Pagi ni masak kari okra and sardin seperti di video.



Kami ada beberapa orang kawan yang tinggal di daerah ini.  Tapi maaf la tidak dapat singgah untuk percutian kali ni.   Moga bertemu di lain kali.  InshaAllah.




No comments:

Post a Comment

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.