Monday, November 27, 2023

Majlis Graduasi Anak Bujang

Mr. Big Boss (Shashal) konvo aritu.  Di Aussie.  Bayangkan la..  dengan keadaan kami yg baru sampai dari Malaysia pagi itu yang hanya dapat rehat beberapa jam terus kena berkejaran ke lokasi event.   Sebab majlis berlangsung pada siang hari.   

Nasib baiklah Shashal berjaya membawa pulang banyak tropi, berbaloi segala penat rentung kami dalam dewan yang panas menggelegak.     Bunyi macam tak de aircond ler pulak kan?.  Ada.. 




Melalui perjalanan cerita Shashal ini, dapatlah dibuat kesimpulan, setiap anak adalah unik dan cara pembelajaran mereka berbeza.   Jangan stress sangat kalau kita tengok budak lelaki ni macam tak nak belajar sangat.   Diam2 ada rupa2nya "kejutan" yang berlaku.   Bukan kami je terkejut.. malah Shashal sendiri pun terkejut dengan piala2 yg  diterima.  Ha guane tu?.  


Of coz lah kakak2 dia yg dua orang tu dua kali ganda terkejut dari Mama dan Abah ni, sebab award2 yg diterima mengatasi apa yg keduanya telah dapat sebelum ini.



Melawat kembali pasiran pantai yg pernah menjadi saksi tumpahan air mata.





Syukur alhamdulillah atas jerih payah kita yang Allah dah bayar ini.  Akhir kata, terima kasih kepada pihak sekolah yang berhasil membentuk Mr Big Boss (Shashal) menjadi seperti hari ini, terutamanya  kemahiran berbicara di depan umum (public speaking) dan karisma2 yang lain.  Masya Allah tabrakallah.

Congrats Sayang!!!.  Moga terus sukses di dunia dan akhirat.  Aamiin.


8 comments:

  1. wahhh... congrats shashal!!! mau x jeles kakak² tu... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Kakmim. Kakak2 dia jelez2 syg dan terpegun sbb tak menyangka si adik yg asik mengeluh stress mampu mengejar mereka. Masya Allah tabarakallah.

      Delete
  2. Congraaaats kak 🎉🎉🎉🎉. Pastilah peran orangtuanya juga sangaat support dalam hal ini 👍🤗. Memang yaa, kita tak bisa menyamakan semua anak. Karena masing2 berbeda dan kemampuannya pun juga begitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Fanny.
      Ya, as a mum we need to support our children supaya mereka ada percaya diri.

      Delete
  3. Alhamdulillah... Tahniah. Walaupun penat tapi majlis konvo tetap akan diraikan. Penat yang berbaloi gitu. Kenangan yang tak mudah dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Sis. Anak sy tak ramai, so kena adil, bila sorang pernah diraikan, yg lain pun sama.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.