Wednesday, December 20, 2023

Pernah tak berkecil hati sebab hadiah yg anda beri tidak dipakai?.

Adakah pernah terlintas di fikiran anda untuk mengetahui sebab sebenar mengapa seseorang tidak pernah memakai hadiah yang anda berikan?. Mungkin, pada pandangan pertama, rasa kecewa menyelubungi hati anda. Tetapi, bagaimana jika terdapat satu plot twist menarik dalam cerita ini?


Terbayangkah anda bahawa orang tersebut mungkin memiliki kegemaran yang unik. Mungkin, mereka menghargai setiap item hingga ke tahap sayang untuk menggunakannya.   Di sini ai contohkan kisah sendiri. 


Akibat suka sangat dapat set cutlery ini masa nak masuk dewan kursus di KL aritu,  sampai sekarang sayang nak guna.   Sebab dia comel dan boleh dipatah2kan jadi kecik dan dimasukkan dalam handbag Doraemon.   Amatlah sesuai untuk orang2 OCD yang mana nak makan fries pun guna garfu.



 

Selama ini ai pun mungkin  dah buat "Cashier Baik Hati" di sini bosan. Hanya memesan kotak kentang berharga 5 dollars meminta pula garfu tambahan (di dalamnya ada set tisu pula tu).

Disclaimer :   Jangan ditiru habit ai yg tak elok ni ye puan2.  Uollz bawak je sanitizer atau air basuh tangan dlm botol. Jgn biarkan keunikan seseorang mengubah tabiat kita yang baik.

 




Tapi tu la.. sampai skg blom diguna.  Nak tunggu sampai desperate dah tak jumpa "Cashier Baik Hati", baru nak guna.



Jadi, sebelum terlalu cepat membuat kesimpulan kenapa hadiah yg anda beri tidak dipakai, mungkin kita boleh bersikap lebih terbuka terhadap perspektif dan keunikan setiap individu. 


p/s.  :.    Shawl yang my SIL hadiahkan pun ai nak pakai untuk raya sebab cantik sangat.  

4 comments:

  1. Ad rse, tp xd lah smpai nk berkecik hati sgt.. Mebi dia x bekenan ke..

    ReplyDelete
  2. Tak de la rasa nak kecik hati sebabnya kita pun klu org bg hadiah nk guna tu mmg ambil masa..sayang tau...appreciate it

    ReplyDelete
  3. kalau hadiah tak.. kalau makanan ye.. bawa makanan masak sendiri gie opis tapi xde siapa makan.. touching oooo

    ReplyDelete
  4. Mungkin kalo tahu, ada lah sikiiit rasa kecewa ya kak. Tapi memang saya tak terlalu mau tahu soal begitu, Krn tak nak berfikir jelek. Selagi saya tak tahu, kan saya bisa anggab kalo gift saya disimpan baik2 seperti kakak lakuin 😄👍

    Krn dipikir pun, saya tipe yg juga menyimpan. Banyak hadiah masih saya simpan hingga skr, kecuali yg bisa dipakai macam tas, saya pakai. Tapi kalo kecil, saya simpan dalam kotak khusus.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.