Sunday, January 28, 2024

Dah beli kuih raya. Eh!. Kuih Rejab.

Ai dah beli kuih raya. 🤭.   

Jangan gelak.  Tahu la.. puasa pun belum.  Tapi sesaja je ai nak support kawan2 berniaga.   Tak sangka pulak boleh dapat awal sebelum Ramadhan. Alhamdulillah.. boleh buat Kuih Rejab.   




Bila jumpa Mak Aji dan Pak Aji berdua ni, auto akan jadi optimis seminggu.   Mengenali mereka pun masa di Tanah Suci.   Mungkin itu sebabnya kot aura positif mereka berjangkit-jangkitan pada insan2 di sekelilingnya.    Masya Allah tabarakallah.

Antara 4 tu, baru bukak 1 balang.. iaitu kuih suji Brunei.  Sedap pulak lah.. sebab ada kombinasi nestum. 


5 comments:

  1. Sekarang setiap bulan ada jual kuih raya. Bila2 masa boleh beli kalau teringin nak makan. Hihi

    ReplyDelete
  2. Awalnya dapat.
    Hehe tapi betullah sekarang ini teringin kuih raya, boleh dapat bila-bila masa sahaja.

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya in advance kak sam 😍

    ReplyDelete
  4. xpe, rezeki.. biasa kalau hari raya kt dah xselera nak mkn kuih raya sebab mcm2 masakaan ada..

    ReplyDelete
  5. Hahahahah saya belum tau nih kapan beli. Sebenernya beli kue raya pun, tapi kami selalunya tak kemana2. Kue raya memang hanya dimakan sendiri. Saya tak bisa mudik ke Medan krn ada kucing kan. Sementara kalo hari raya, asisten2 saya juga mudik ke kampung mereka. Jadi memang tak ada yg menjaga kucing nantinya. Nak taro pet hotel, mereka ini tipe yg stress sangat kalo ditaro tempat yg mereka tak kenal. Dulu pernah, dan tak nak makan. Sejak itu tak pernah lagi taro mereka pet hotel, tak tega.

    Akhirnya mengalah lah.. tunggu asisten2 semua balik dulu, baru bisa mudik 😁. Kue raya terkadang dibeli hanya untuk anak2 makan.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.