Tuesday, June 18, 2024

Cerita Raya Haji 2024

Perbanyakkanlah syukur di hari tasyrik.   Ya Allah Aku bersyukur pada-Mu tetiba dapat duit raya.   (Thanks adik ipar ai).   Alhamdulillah.  Nak kata "tetiba" sangat tu tak lah.. sebab adik ipar ai ni dari dulu memang suka buat kejutan, cuma ai belum pernah belogkannya sebagai kenangan dan penghargaan.  Hihi.  Moga rezekinya terus melimpah ruah dan diberkati.  Aamiin.

Oh ya gambar bawah ni not belong to me actually tapi abang (Ustaz B).   Bersyukur, di usia yang makin "remaja" begini masih ada abang.  Keoptimisannya membuat kita yang lebih muda ini rasa terinspirasi untuk meneruskan kehidupan dengan sihat dan ceria.  Kadang2 rasa terhibur melihat mereka berhaninum somi isteri dan melewati hari2 tua dgn kebahagiaan.  Rajin lagi buat ketupat ya, menunggu anak dan cucu la tu.  




Mengintip-intip rupa-rupanya jadi rezeki

Last two days pula kakak ai kata, ada orang dah ambik oder untuk kuih yang beliau buat secara suka suki hasil intipan dari blog MISS MIRROR!.    Oh really??.  Ai pun tumpang gembiralah kan hasil perkongsian ai yang tak seberapa di blog ini rupa-rupanya memberi manfaat kepada manusia sejagat.  Ahgitchew.

Ok la.. itu je ai nak merapu. Percayalah puan2 akan keajaiban bersyukur di awal pagi, ia dapat memberikan kesan positif sepanjang hari. Ketika kita memulai hari dengan rasa syukur, kita cenderung lebih fokus pada hal-hal positif dalam hidup kita, di mana ianya dapat meningkatkan suasana hati dan kesihatan mental. Rasa syukur juga dapat mengurangi stress dan meningkatkan kesejahteraan secara keseluruhan. Dengan demikian, kebiasaan bersyukur setiap pagi dapat membantu kita menghadapi cabaran harian dengan lebih positif dan produktif.    Aamiin.   Syukur alhamdulillah.


15 comments:

  1. Selamat hari raya, Alhamdulillah raya haji pun dpt duit.. biasa dpt daging :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. LB - Alhamdulillah... tak sia2 ada adik ipar. Ada juga org bg duit raya haji. Hahaha.

      Delete
  2. Replies
    1. Cie - tu semua gambar abg sy wassap. Kami tak buat ketupat anyam. Walaupun rindu nak anyam.

      Delete
  3. selamat hari raya kak sam.. tahun ni i dapat daging kambing.. tapi bukan korban punya.. akikah.. pastu termenung nak masak apa.. seumur hidup tak pernah masak daging kambing ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deqsu - Oh I love kambing. Selalu I masak kari, sup, kambing bakar rosemary atau sekadar bakar biasa2 pun boleh cicah dgn kicap cili bwng. Sedap!.

      Delete
  4. Alhamdulilah rezeki juga tu . salam Aidiladha

    ReplyDelete
  5. Selamat hari raya Aidiladha kak...wah..dapat duit raya ye..SA pun dapat...ada kawan bagi..niat dia nak bagi SA dan rakan- rakan lain...lumayan jugak...SA anggap rezeki..dah selamat masuk ASB dah pun...

    ReplyDelete
  6. Sedapnya ketupat daun tu.. Rasanya lain...

    ReplyDelete
  7. Orang yg bahagia, selalunya adalah orang yg selalu bersyukur ❤️. Krn dia tak pernah mempersoalkan segala hal yg bukan menjadi miliknya.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.