Sunday, September 29, 2024

Restoran D’Perahu (throwback je ni).

Di Malaysia sekarang kawan-kawan sebaya tengah busy menghantar anak masing-masing ke IPTA.  Maksudnya musim pendaftaran sedang bermula.   Congrats kepada semua yg terlibat.   Ai yang tak terlibat ni kena la kembali dengan hobi.  Blogging!!.

Ai nak habiskan gambar-gambar yang terperap dalam draft. Restoran D’Perahu.    Suasana kat sini ada vibe macam di Ancol, Jakarta.   Tapi kat sana boleh main2 naik basikal.  Tu yg kami rindukan.  Tu la nak pegi Ancol lagi tak jadi aritu, sudahnya kakak ai yang senyap-senyap akhirnya dapat terbang lagi ke Indonesia dengan jayanya.    Moral of the story, nak plan ke mana-mana jangan kecoh2!.  Pegi terus.  (Eh!. Ai marah dgn sapa ni?. ๐Ÿคญ).




Biar bendera ini sendiri yang menjelaskan lokasinya di mana.   ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚.  Dah nama pun dari “draft” kan, pastilah berlokasikan tempat yang sama ai pegi last week kan?.
Tu la, peginya tak lama tapi entri jadi berchapter2.  Berkat tu namanya. Kah3.








Makan sambil melayan kucing2 jalanan.  Tak patut bagi kucing makan udang sebenarnya, nanti gatal lantas jadi kucing kurap. Tapi dah itu yg mereka rengekkan, kami pun bagi je la.. sampai tak sempat nak snap gambar. (Sebenarnya udang siap awal, jadi cepatlah habis kami makan, kucing pulak disalahkan, padahal dia cuma mkn seciput je).

Begitulah kisah di restoran D’Perahu ini.  Masa kami pegi ni nampak la ada beberapa orang pelancong oberseas juga turut makan di sini.


No comments:

Post a Comment

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.