Thursday, December 17, 2009

MENGIMBAU KENANGAN SILAM

Haiiiiiiiii........ salam maal hijrah semua...
hari ni MM bangun sooooooo early... bila dah siap semua masakan simple yg MM masak kt bawah ni.. baru tenang fikiran utk berblog..

speghetti, sos prego, telur dadar and sup ayam lagi.. sambal blom buat lg..
nt t.hari baru buat... ni pg2 nk mkn speghetti dulu..


MM ni selalu upload gmbr yg tak releven dgn tajuk la kan? No... MM actually nk gitaw Mr. Itew yg lampu tido atas tu MM beli kt negeri MQnya tu, lamaaaa dh.. lbh kurang 6thn lalu masa keciknya si Qistina ronda2 kt pantai Sentubong ke apa nama dia tu yg bila kita ambik gmbr boleh nmpk Gunung Sentubong?. Pastu gi Muzium kucing yg penuh dgn gmbr kucing tu.. Pastu gi Gua Angin.. tp MM tak masuk la sbb baby kecik lg.. bahaya gi tempat2 keras mcm tu... Rasanya tempat2 yg MM sebutkan ni si Tuan Anonymous Balamos tu sgt arif sbb selalu ulang alik ke Bumi Kenyalang kan?

Tp bila sampai semenanjung MM terus terlupa nk beli penutup lampu tu... mentolnya pun tak beli lg.. sbb ank2 tgh kecik ni kan.. nt la bila dh tua baru peragakan kt bilik tido ke.. itu pun kalau "nyawa" lampu yg halus keseniannya ini masih panjang.. almaklum la bila ank2 tgh nk membesar ni kan.. silap haribulan prangggg!!! Kain Pua Kumbu pun MM simpan lg.

Sebut pasal bumi kenyalang teringat seorang sahabatku yg dulu pernah belajar di sana, Rosnazila Kamsin.. entah kt mana la minah ni sekarang? Pastu sorang lg Mem Besar alamak.. nama penuh lupa pulak la... tp isteri kpd Jo Goreng.. mana la ko ya Madam Jo (Sapa ya nama ko? mcm mana aku bleh lupa terus..tp you mmg baik ati.. rindunya kt youuuu!!!). Moga dpt dijejak kasih one day.




2 comments:

  1. Rosnazila Kamsin, adik ipar pakcik aku. Tak pernah ad peluang berjumpa hanya berkirim salam sahaja...dulu di mengajar di S'wk skrg kalau tak silap kat T'gganu...kat ne tak pasti lak...(ada tnya kat kakak dia tp da lupa da..)

    Bumi Kenyalang....antara kenangan terindah pada masa tu....skrg ni kenangan yg tak boleh lupa....dan akan menjadi panduan dan batu sempadan.....

    p/s: sorry MM aku suka pakai anonymous sbb aku rasa lebih selesa org tau siapa di sebalik nama tu...bukan tau nama tu siapa

    ReplyDelete
  2. Thanks Anonymous Balamos..

    Ko suka guna Anonymous?.. aku pulak suka budak AF nyanyi lagu BALAMOS, sapa nama budak tu ya.. ala.. yg kerinting2 tu.. hmm entah la lupa, yg dulu couple dgn Mila tu.

    ooo Zila tu adik ipar pakcik ko?! Last aku jumpa masa hari pernikahan aku 12 thn dulu.. pastu entah.. ms dia kawin sama ada dia jemput aku pastu surat tak sampai atau mmg dia tak jemput.. tak tau la aku.


    p/s: Harap2 Zila akan meng"goggle" namanya sendiri dan menemui MM di sini seterusnya dpt chat dgn kita semua.

    Ok ni cerita budak lain pulak.. korang kt sini mmg tak kenal la.. Bini Jo Goreng Kelahiran Bumi Kenyalang..kenapa la MM bleh tak ingat namanya langsung.. last jumpa masa kt rumah Jo (mertua dia tu la) kt Muar.. Madam Jo masak macam2 utk kami ms raya.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...