Tuesday, January 5, 2010

BUSY LAGI...


Hari ni MM busy... to all my follower, esok lusa I kongsikan resepi yg best-best ya..

This week MM asyik sibuk masuk mcm2 contest.. mcm seronok je melayan contest ni dpd tak buat kerja apa. Takde ke contest lagi? Meh ckp dgn MM ni... tak menang pun takpe... sesaja je suka2... mcm orang memancing jugak.. bila duduk tepi kolam je dah rasa seronok... kalau dapat ikan lg ler happy.. tak kira la ikan apa pun... itu kalau MM la... org lelaki mungkin selagi tak dpt jaws, selagi tu tak happy. Ah entah ler... MM pun bukan arif sgt pasal ikan2 ni... yg MM tau.. ikan kerapu sedap dimasak tomato. Ikan siakap digoreng dgn sisik2 sekali mcm kt restoran kat Pasir Putih tu pun sedap? Cicah dgn kicap dan bawang. Tak pernah cuba ke? Even digoreng dgn sisik, kelazatannya mmg tiada bandingan. Cuba la..

Ok la.. tak kuasa nk menaip lg ni...

5 comments:

  1. hai sam..ikan la pulak ye.mmg best la pi memancing ni.cam akak ni..laut pun redah..ikut siARBA tu.almaklumla..duk rumah pon x banyak nak buat.tp time cuti2 je la.Sam ikan siakap tu goreng ngan sisik2 nya..sedap ye..akak x tau la plak,kalau ikan terubuk tu pernah la buat..mmg sedap..nyam2.tapi mak kata x elok dimakan selalu,sebab sisik ni bila rangup ok la..takut bila ada yg x hadam..ti jadi lain plak,maksudnya x elok la diamalkan.utk kesihatan..k lah ti kita kongsi2 pengalaman memancing ye..ada blog tu..tp rahsia..hahaha

    ReplyDelete
  2. iyer KGee.. diorg goreng dgn sisik2nya sekali.. nk tau pegi la kt Kg Pasir tu.. pegi time lunch.. diorg hidang dgn nasi putih, sambal belacan, kuah lemak...ikut suka ati la kita nk pilh lauk apa..tp selalunya hidang dgn lauk2 yg Sam sebutkan td mmg sedap.. oh ya yg utama tentulah cicah kicap plus lada tu.. dah cuba goreng sendiri kt rumah.. tp mcm x berapa sedap sgt..

    blog rahsia? blog Sam ni pun rahsia KGee.. hehehe... jgn lupa habaq kt Sam blog rahsia KGee tu ya!

    ReplyDelete
  3. Amboiiii korang ni kaum pompuan memang suke bab masak memasak ni kan...

    Tapi yg peliknyer si tuan rumah ni kenapa tak gemuk bulat erk? Hehehe...

    Biasenya org yg kuat masak, dia juga akan menghabiskan apa yg dia masak... coz sayang kalau buang bile tak abih apabila mengenangkan fenat memasak tuh...

    Tp ade jugak org yg rajin memasak, tapi tak banyak makan apa yg dia masak... So ni mungkin tuan rumah nih termasuk dalam kategori yg ni kot..

    ReplyDelete
  4. Ha SP!!!... You pernah tak makan ikan siakap goreng bersisik kt Pasir Gudang tu?

    Ala kita jaga badan la.. sebab tu tak membulat! Betul tak KGee??? Badan jenis kalis lemak.. dah semulajadi mcm tu.. nk wat mcm mana.

    ReplyDelete
  5. PG tu besaw dey... Mau jenuh nak cari Siakap goreng bersisik tu kang...
    Kat Kg Pasir Putih ker?

    Baguih ler kalau kalis lemak... coz kalau dah absord lemak, bukan senang ooo nak buang lemak... W/p banyak jus2 atau ubat2n utk slim kan badan, tp belum tentu serasi dgn badan kita... apatah lagi kaau kureng rajin nak exercise... sure lemak makin bertambah2 nanti... huhuhu...

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...